Zárult a Bor roadshow
Pécsen zárult szerdán a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a bortermelőket tömörítő Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) által július elején indított Bor roadshow programsorozat. A két szervezet szakemberei hat magyar borrégióban folytattak párbeszédet a szőlő- és borágazat képviselőivel, illetve az ügynökség turisztikai márkára és magyar borra vonatkozó marketingkoncepcióját ismertették meg a piaci szereplőkkel.
Gajda Tibor, az ügynökség stratégiai- és fejlesztési vezérigazgató-helyettese a záró eseményen a borágazatnak és a gasztronómiának az országmárkában betöltött jelentőségét hangsúlyozta. Az olasz és osztrák gyakorlatot példaként említve azt szorgalmazta, hogy az átlag magyar turisztikai szolgáltató viszonylag magas minőségben, elfogadható áron nyújtson szolgáltatást. Fontosnak nevezte a magas minőség megjelenését az éttermi, szállodai és a gasztropiacok minden szintjén.
Gajda Tibor szerint a turisztikai ágazatok szereplői egymás termékeinek ajánlásával térségük turisztikai vonzerejét is növelni tudják, így – megfogalmazása szerint – „egyre nagyobb tortából jut mindenki egyre nagyobb szelethez”.
A roadshow eddigi tapasztalatait az MTI-nek értékelve azt mondta: a célokban a felek egyetértenek, az ágazatra számos feladat és felelősség hárul. A rendelkezésre álló fejlesztési forrásokra utalva azt hangsúlyozta, a célok megvalósítása az összefogás sikerességén múlik.
Heimann Zoltán szekszárdi bortermelő, a HNT elnökségi tagja a záróeseményen mondott köszöntőjében a többi között arról beszélt, hogy az egyes borvidékeknek forrásokat kell elkülöníteniük arra, hogy érdemben tudjanak beleszólni a régiós és országos bormarketingbe.
A roadshow első állomása Tokajban volt, Pécsen kívül Egerben, Kecskeméten, Tatán és Siófokon találkoztak az ágazat szereplői a hónap során. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >A megújult ProWein mindenkit lázba hoz
„Fedezd fel a holnap ízeit” mottóval, friss és modern megjelenéssel,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >