Zárul a Növekedési Hitelprogram
Alig több mint 1 hónapjuk van a cégeknek, hogy még igénybe vegyék a Növekedési Hitelprogram kínálta kedvező forrást beruházásaik finanszírozására.
„A vállalkozások egy jelentős része az uniós támogatások megjelenésétől tette függővé az elmúlt években a beruházásokra vonatkozó döntéseit. Több népszerű EU-s pályázat kiírása éppen az elmúlt hónapokban jelent meg, ezért a Növekedési Hitelprogram kivezetésének 3 hónappal történő meghosszabbítása segítséget nyújtott a cégek számára. A Növekedési Hitelprogram záró szakasza azonban már nem befolyásolta döntően a beruházások mértékét, mivel a vállalkozások a tervezett beruházásaik többségét az elmúlt két évben megvalósították. A program végének közeledtével nem tapasztalható kiugró növekedés a hiteligényben, de természetesen a kedvező konstrukció még mindig vonzó a hosszú távú finanszírozást kereső cégek számára” – tájékoztatott Hodina Péter, a K&H Vállalati értékesítési igazgatóság vezetője.
„Az NHP első és második szakaszához hasonlóan a K&H a harmadik szakaszban is aktív szerepet vállalt a vállalkozások finanszírozásában. Jelenleg a K&H-nál elérhető közel 60 milliárd forintos keretösszeg mintegy 75-85%-a van kihasználva, pillértől függően, tehát mindkét pillér alatt van még lehetőség új cégek megfinanszírozására. Mindezidáig a Növekedési Hitelprogram közel 4 éves időszaka alatt a K&H mintegy 360 milliárd forint összegben összesen 6254 db támogatott hitelszerződést kötött ügyfeleivel. Természetesen az NHP kifutását követően is a vállalati hitelállomány növelése a cél, amelyet saját forrású és egyéb refinanszírozott termékekkel tudunk megvalósítani” – mondta el Hodina Péter.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a nagy programok hajtják a zöldhiteleket
A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati…
Tovább olvasom >K&H: a fiatalok pesszimistábbnak tűnnek, ha a fizetésükről van szó
A dolgozó fiatalok között tízből nyolcan számítanak arra, hogy a…
Tovább olvasom >Nagyot ugrott a saját autóval rendelkező fiatalok aránya
Egyre több fiatal autózik vagy van saját autója a legújabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >