Zárt hűtőpultok és energiatakarékos égők

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 11. 10. 00:00

Határozott lépéseket tervez a brit kormányzat az üzletláncok gazdaságosabb működésének érdekében. A tervek szerint az új szabályozással csökkenhetnek az élelmiszerárak is.

A tervek egy része arra vonatkozik, hogy az üzletláncok csökkentsék hatalmas energiafogyasztásukat: a szupermarketeket várhatóan kötelezik arra, hogy minden egyes hűtőpultjuk teljesen zárható legyen: a mirelit termékek felülről vagy oldalról nyitott hűtőpultja ugyanis rengeteg fölösleges áramot fogyaszt.
A brit fogyasztóvédelmi hatóságok szándékai szerint az így megtakarított összegeket az üzletláncoknak továbbítaniuk kellene a vásárlók felé, például úgy, hogy csökkentik egyes élelmiszerek árát. A Consumer Focus nevű állami fogyasztóvédelmi szervezet vizsgálata szerint két olyan üzletlánc van, amelynek hűtőpultjai maximálisan megfelelnek az elvárásoknak: a Lidl és az Aldi.
A zöld vásárlás felmérés keretében a hűtőpultok mellett vizsgálták azt is, hogy használnak-e energiatakarékos égőket az üzletekben, hogy milyen arányban kínálnak a boltok szezonális hazai élelmiszert az importtermékek helyett, vagy hogy a sajátmárkás papíráru mennyire környezetbarát módon készül.
Összesítésben a kilenc vizsgált üzletlánc közül a legjobb helyen a Marks& Spencer  és a Sainsbury's végzett. A hazánkban is jelenlévő áruházláncok közül a Tesco a hatodik, az Aldi a nyolcadik, a Lidl pedig a kilencedik helyen szerepel. Utóbbiaknál elsősorban a kevés hazai terméket hozták fel negatívumként a szakemberek – -írja a Daily Mail nyomán a penzcentrum.hu.




Kapcsolódó cikkeink