Zarándokhely lett az Anuga „Trend zóna”

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2019. 10. 09. 11:20

Olyan az Anuga új, „Insipirációs bulvárján” a 8-as csarnok előtere, mint egy zarándokhely. Oda költözött ugyanis a korábbi vásárokon óriási érdeklődést keltő „Trend zóna”. Ahová most már hagyományosan vonzza oda naponta látogatók ezreit a hollandiai Arnheimben székelő Innova Market Insights piackutató cég és partnere, a londoni székhelyű Euromonitor International.

Egyrészt tartalmas, érdekes kiállítási tablókon mutatják be az élelmiszer piac gyártásának és fogyasztásának várható alakulását. Azon kívül pedig nyitástól zárásig szinte folyamatosan – persze szünetekkel – tartják gyakran telt házas prezentációjukat 2019 Top tíz trendjéről. Íme a lista:
1. A KALANDVÁGYÓ FOGYASZTÓ FELFEDEZÉSE. Az étel- és ital-gyártók egyre jobban fókuszálnak a kalandvágyó fogyasztókra. Akik elhagyják komfort zónájukat, hogy felfedezzenek merészebb ízeket és több érzékszervre kiterjedő étkezési élményeket; mindezt gyakran kombinálva a váratlanság hatásával. 2. NÖVÉNYEK VILÁGA. A zöldségek és gyümölcsök iránti kereslet semmi jelét nem mutatja a csökkenésnek. Vállalatok és márkák zöldítik portfóliójukat, hogy megnyerjék azokat a főáramba tartozó fogyasztókat, akik étrendjükbe igyekeznek minél több növényi eredetű élelmiszert tenni. Sokak azért törekednek minél több növényi eredetű élelmiszert fogyasztani, hogy inkább egészséges és fenntartható egyensúlyt alakítsanak ki hús és zöldségek között, minthogy vagy csak az egyiket illetve másikat egyék.
3. ALTERNATÍVA MINDEN HELYETT. Alternatíva minden helyett. Ahogyan egyre több fogyasztó figyel oda egészségére és a fenntarthatóságra, úgy törekednek helyettesíteni mind élelmiszert, mind hozzávalókat. Az USA-ban minden második fogyasztó azt mondja, hogy egészségének megőrzése az oka annak, hogy kenyér, hús vagy tejtermék helyett valami mást vásárol. Alternatív proteineket keresnek, és annak következtében egyre több fekete babot, lencsét, zöldborsót, diót és magvakat, csicseriborsót sőt rovarokat esznek fehérje gyanánt.
4. ZÖLD CSÁBÍTÁS. Az ágazat egyre inkább reagál a fogyasztók fenntarthatóság iránti elvárására. Ez már meghatároz vállalati célokat, amikor gyártók különböző kezdeményezésekkel fenntartható termékeket és csomagolásokat fejlesztenek ki. Ez magában foglalja, hogy minimalizálják a hulladékot újrahasznosított, illetve fogyasztás után újra felhasználható összetevőkkel, továbbá figyelik a biológiai lebontó képesség javulását és az új technológiákat, mint például komposztálható kapszulák és növényi eredetű festékek.
5. SNACK: HELYZETEK, ALKALMAK, ESEMÉNYEK. Legtöbb fogyasztó számára a nassolás mindennapi életének része, és mindig is az volt. Viszont ami változik: amit az emberek gondolnak a rágcsálásról, és egyáltalán mit tartanak annak. Ma már a snack már nem egy választható extra dolog, ahogyan az emberek a nassolást már nem lehetséges, választható plusznak tartják. Hanem úgy tekintik, hogy a snack bizonyos helyzetekhez, eseményekhez hozzátartozik, szinte kötődik. Ezért fókuszál rá minden élelmiszert és italt gyártó cég innovációs tevékenysége. Így aztán világszerte a piacra bevezetett új snack-ek aránya évenként 10 százalékkal növekedett öt év alatt, 2013 és 2017 között.

További sorrend:
6. KEDVEMRE ESZEM. Egyének igényei és preferenciái erősen hatnak az új termékek fejlesztésére.
7. ÚJRA ODAFIGYELNEK A ROSTRA. Élelmiszerek lényeges összetevőjeként visszatért a rost.
8. JÓL ÉRZEM MAGAM. Növekszik az érdeklődés aziránt, hogy az étkezés nem csak az ember fizikai állapotában játszik szerepet, hanem érzelmi jóllétében is.
9. KIS JÁTÉKOSOK GONDOLKODÁSMÓDJA. Start-up cégek továbbra is azon vannak, hogy felrázzák az élelmiszer- és italgyártó ágazatot.
10. ÖSSZEKAPCSOLÓDÁS A NETEN. A közösségi média lehetővé teszi, hogy a fogyasztók közösen hozzanak létre vagy fejlesszenek ki új termékeket.

Kapcsolódó cikkeink