Fiatalos marketing a Rossmanntól
2016 a Rossmann számára egyaránt szólt a minőségi és a mennyiségi fejlődésről. Amellett, hogy ismét két számjegyű forgalomnövekedést értek el, elnyerték a Superbrands díjat, és a vásárlók visszajelzései alapján ismét a legmagasabb márkaértékindexet érték el a drogériák között (Nielsen Shopper Trends 2016). Emellett beszállítóik számára is újra a Rossmann lett a legjobb üzleti partner a 13 nagy magyarországi lánc közül (Advantage Report 2016).
Az év emlékezetes marad lojalitáskampányaikról. Tavaszi kampányuk „Horgonyt fel!” mottóval zajlott. A Balatonon forgatott reklámfilmben csinos, pin-up stílusba öltözött lányok mutatták be az egyedi mintájú termékeket Parov Stelar DJ zenéjére. Mind a kampány, mind a zene nagyon nagy siker volt a vásárlók körében és a szakma megítélésében is (Lollipop bronz 2016).
Ősszel egy másik kampány, a Hotel Rossmann futott. Kedves emlék, hogy sokan keresték, hol is lehet konkrétan a Rossmann Hotel…
– Másik fontos újdonság volt, hogy elkészült a webshopunk applikációja mobiltelefonra, ami újabb minőségi javulást eredményezett a már eddig is országos lefedettségű „Online Drogériának” – emeli ki Flórián László, a Rossmann Magyarország ügyvezető igazgatója. – Jelenleg már országosan közel 12 ezer cikket kínálunk, a webshop népszerűsége és forgalma folyamatosan emelkedik.
A fesztiválnyár szintén igen emlékezetesre sikerült. A három legnagyobb fesztiválon (Volt, Balaton Sound, Sziget) közel 700 m²- es rendezvényhelyszínnel voltak jelen, ahol drogéria, smink, koktélbár, habfürdő, táncos lányok és sok egyéb fiataloknak szóló program volt. A Szigetre való kitelepülésükkel több díjat is bezsebeltek.
Új dimenziót nyitottak a Mammut II bevásárlóközpontban elkészült, kissé futurisztikus boltjukkal, amely kimondottan a magas elvárású budai kerület közönségének készült, egyedi tervezéssel, világítással, boltdizájnnal (elnyerve Az év boltja 2016, díjat).
A Super Store 2016 díjat a Corvin sétányon található üzletünkkel nyertük el.
Mit, mennyiért – és kikkel?
– A külső környezetre nem igazán lehetett panasz, hiszen az elmúlt lassan 3 évben folyamatosan nőtt a fogyasztás, amiből szinte minden piaci szereplő profitálni tudott, a Rossmann pedig, mint az elmúlt 5 évben mindig, piaci átlag felett fejlődött – jelzi elégedetten Flórián László. – Ha megkérdezik, mindig azt szoktam mondani, hogy a közvetlen versenytársunk nagyon jó munkát végez, mi pedig megpróbálunk még jobbat…
– A vasárnapi nyitvatartás újbóli bevezetésére már az arcizmunk sem rezdült – folytatja a leltárt az ügyvezető igazgató a tavalyi évről –, de az ismert demográfiai hatások, kombinálva az erőteljes konjunktúrával, nagyon komoly versenyhelyzetet teremtettek a munkaerőpiacon. Így lehet, hogy a siker kulcsa a jövőben nem az lesz, hogy ki mit és mennyiért árul, hanem hogy kinek lesz olyan munkatársa, aki kiszolgálja a vásárlót. Persze, ennek van egy nagyon pozitív üzenete is: végre vannak munkahelyek, van munkalehetőség.
A Rossmann-nál a választék terén a legnagyobb fejlesztés az „egészségtrend” vonalán történt, itt már közel 700 gluténmentes, bio-, szénhidrátmentes stb. terméket kínálnak.
Fejlesztések kívül-belül
A Rossmann ebben az évben elsősorban az IT és a belső folyamatok területén szeretne igen komoly beruházásokat végrehajtani. Terveik között szerepel egy új vállalatirányítási rendszer kiépítése, hiszen az adatok minőségének és a hatékonyságnak a szerepe várakozásaik szerint ugrásszerűen meg fog nőni a következő években.
Folytatni fogják boltjaik modernizációját – ha lehet, az eddiginél is nagyobb ütemben. A tavalyi 15 felújítást és 6 boltnyitást szeretnék 2017-ben jelentősen túlszárnyalni és egy teljesen új boltberendezési koncepciót bevezetni, mert a jelenlegi immár több mint 10 éves.
– A Flórián téren pedig júliusban egy tőlünk még nem látott boltmérettel és egy teljesen új koncepcióval jelentkezünk – árulja el Flórián László.
Idén is lesz két, saját tervezésű kreatív lojalitáskampányuk. A Balaton tematikájú már fut: itt egy divatbemutató keretein belül mutatják be a grafikusok által megálmodott, kicsit retró Balaton-kollekciójukat.
Az év legnagyobb kihívása – a munkaerőpiac említett kihívásai mellett – az ügyvezető igazgató szerint valószínűleg a logisztika lesz. A béremelések következtében ugrásszerűen megnőtt fogyasztás kiszolgálása komoly kihívások elé állít minden láncot, így a Rossmannt is, és ennek egyáltalán nem könnyű minőségben is megfelelni.
– Kívánom, hogy idén ez maradjon a legnagyobb problémánk… – fogalmaz Flórián László zárásképpen. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >Minőség, innováció, növekedés
A Salesrep Kft. története jól példázza, hogyan lehet a folyamatos…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hordható és okosotthon eszközökkel kér még nagyobb teret a Cellect Hungary
A magyar mobiltechnológia piac egyik meghatározó disztribútora, a Cellect Hungary,…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >IT-biztonsági megoldás közép- és nagyvállalatoknak a Yetteltől
Elsősorban közepes méretű és nagyvállalatok számára vezetett be fejlett IT-biztonsági…
Tovább olvasom >