Fiatal munkavállalók: rugalmasságért cserébe rugalmasság
Bár a fiatal álláskeresők körében alapvető elvárás a rugalmas munkaidő, cserébe ők sem utasítják el a túlórát abban az esetben, ha az nem fordul elő rendszeresen. Rugalmasságért cserébe tehát rugalmasság jár – ez derült ki a JobsGarden legújabb kutatásából, amelynek középpontjában a munkaidő jellege, mértéke és a fiatal munkavállalók túlórához való viszonya állt.
A mintegy 15 éve a HR-iparág élvonalába tartozó, magyar tulajdonban lévő JobsGarden saját kutatása során 20 és 30 év közötti álláskeresőket kérdezett meg a munkaadói és munkavállalói rugalmasságról.
A válaszadók közel 70 százalékánál elvárás a rugalmas munkaidő. A kötött munkaórát választók közül 20 százalék preferálja a korábban kelést, azaz a 8-tól 16.30-ig tartó sávot, és 10 százalékuk dolgozna 9-től 17.30-ig. A home office is népszerű: a megkérdezettek közel fele preferálja azt a munkahelyet, amelyik nyitottan áll ehhez a kérdéshez.
A nem reprezentatív kutatás során a túlórára is kitértek: tízből hat munkakeresőnek nem jelent problémát a többletmunka, abban az esetben, ha ez nem fordul elő rendszeresen.
A további válaszadók három, 12,5 százalékos csoportra oszthatók aszerint, hogy egyáltalán nem tolerálják a túlórát, vagy csak akkor foghatók rá, ha azt ki is fizetik nekik, illetve egyáltalán nincs ezzel problémájuk.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >Környezettudatosak az ételrendelők
Legalábbis ezt állapítja meg a magyar, szlovák és román piacon…
Tovább olvasom >Mit eszel holnap?
A Nestlé Hungária rendszeresen méri a magyar lakosság egészséges táplálkozáshoz…
Tovább olvasom >További cikkeink
1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >