Az ipar lehet idén a foglalkoztatottság bővülésének motorja
Idén 10-ből 4 vállalkozás készül fizetésemelésre, az ipari szektorban azonban ez minden második cégre igaz – derül ki a K&H kkv. bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból. Létszámbővítésre a kkv.-k ötöde készül, leginkább az ipari szektor és a középvállalkozások álláshirdetéseivel találkozhatnak idén a munkavállalók.
A hazai vállalkozások túlnyomó többsége a jelenlegi dolgozói létszámmal tervez tovább működni a következő egy év során.
– A kkv.-vezetők körében végzett legutóbbi felmérésünk szerint jelenleg mindössze közel minden ötödik (19%) kkv. gondolkodik munkaerő-felvételen az előttünk álló egy évben, és közülük is legtöbben csupán néhány új munkatársat vennének fel. Jó hír azonban, hogy elbocsátásra csak a cégek 1%-a készül, amire az index 12 éves történetében eddig nem volt példa – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv. marketing főosztály vezetője.
Nem mindegy azonban, ki mekkora cégnél keres munkát, ugyanis a vállalkozás méretével párhuzamosan az elhelyezkedés esélye is nő. Míg a mikrovállalkozások csupán 13%-a tervez létszámbővítést, a középvállalkozásoknál ez az arány több mint a duplája (27%). A különböző szektorok közül egyedül az iparban látható az átlagnál nagyobb mértékű létszámbővítési szándék.
– A kormányzat minimálbér-emelési szándékát követően készült kutatásunk szerint a vállalkozások még nem reagáltak érdemben a bejelentésre, ugyanis gyakorlatilag nem változott a fizetésemelésben gondolkodó cégek aránya az előző negyedévhez képest. Idén a cégek 42%-a készül béremelésre, és terveik szerint átlagosan ez 4,6%-os növekedés lesz – mondta el a szakember.
A fizetésemelési szándékot a cég mérete ugyan nem, a tevékenységi kör azonban nagymértékben befolyásolja: az iparban dolgozóknak van a legnagyobb (53%), az agráriumban dolgozóknak pedig a legkevesebb (29%) esélye a jelenleginél magasabb fizetésre. Az átlagos béremelés mértéke az ipari cégeknél 5,5%, a kereskedelemben 5,2%, a szolgáltatószektorban 4,3%, az agráriumban pedig 3,4%.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >