WWF: rengeteg a pazarlás az emberiség termelési és szállítási folyamataiban
Rengeteg a pazarlás az emberiség termelési és szállítási folyamataiban – közölte a Természetvédelmi Világalap (WWF) Magyarország igazgatója az M1 aktuális csatorna hétfő esti műsorában.
Sipos Katalin azt mondta, hogy bármilyen termék, így a megújuló energiát termelő eszközök előállítása is energiába és vízbe kerül. Egy áru, például egy napelem legyártásakor azonban a teljes mérleget kell nézni.
Javíthat a helyzeten, ha az eszközöket úgy állítják elő, hogy ehhez nem fosszilis energiát használnak fel, hanem megújulót, ezáltal csökkentve a szén-dioxid-kibocsátást.
Az igazgató utalt arra, hogy idén augusztus 8-ra esett a túlfogyasztás napja, vagyis mostanra használta el az emberiség a Föld éves erőforrásait. Keddtől már a bolygó tartalékai fogynak.
A túlfogyasztás több tényezőből tevődik össze – mondta. Egyrészt, a bolygó lakói komolyan károsították a természetet egyebek mellett az esőerdők kiirtásával és a tengerek túlhalászatával, így az kevésbé tud megújulni. Másrészt, az emberiség nagy létszámú, ezért sokat fogyaszt. Egy harmadik tényező pedig az, hogy pazarlóak a termelési és szállítási folyamatok.
Bár a túlfogyasztásért elsősorban a fejlett államok a felelősek, nem kell feltétlenül minden luxusról lemondani ezekben az országokban ahhoz, hogy javuljon a helyzet. Az azonban nagyon fontos, hogy minden felesleges hulladékot és szén-dioxid-kibocsátást kiküszöböljenek, vagyis csökkentsék az ökológiai lábnyomukat – hangsúlyozta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A zöldátálláshoz egyes nyersanyagokból bizonyos mértékig fedezhető a szükséglet Magyarországon
Magyarországon találhatók olyan nyersanyagok, amelyekből a zöldátálláshoz bizonyos mértékig fedezhető…
Tovább olvasom >Az Uber visszatér Budapestre: együttműködésben a Főtaxival
Az Uber hét és fél évvel a kivonulása után ismét…
Tovább olvasom >WWF: Az étkezési kultúra megváltoztatása segítheti a fenntarthatóságot
Az étkezési kultúra megváltoztatása segítheti a fenntarthatóságot a WWF legfrissebb,…
Tovább olvasom >További cikkeink
1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >