WWF: rengeteg a pazarlás az emberiség termelési és szállítási folyamataiban
Rengeteg a pazarlás az emberiség termelési és szállítási folyamataiban – közölte a Természetvédelmi Világalap (WWF) Magyarország igazgatója az M1 aktuális csatorna hétfő esti műsorában.
Sipos Katalin azt mondta, hogy bármilyen termék, így a megújuló energiát termelő eszközök előállítása is energiába és vízbe kerül. Egy áru, például egy napelem legyártásakor azonban a teljes mérleget kell nézni.
Javíthat a helyzeten, ha az eszközöket úgy állítják elő, hogy ehhez nem fosszilis energiát használnak fel, hanem megújulót, ezáltal csökkentve a szén-dioxid-kibocsátást.
Az igazgató utalt arra, hogy idén augusztus 8-ra esett a túlfogyasztás napja, vagyis mostanra használta el az emberiség a Föld éves erőforrásait. Keddtől már a bolygó tartalékai fogynak.
A túlfogyasztás több tényezőből tevődik össze – mondta. Egyrészt, a bolygó lakói komolyan károsították a természetet egyebek mellett az esőerdők kiirtásával és a tengerek túlhalászatával, így az kevésbé tud megújulni. Másrészt, az emberiség nagy létszámú, ezért sokat fogyaszt. Egy harmadik tényező pedig az, hogy pazarlóak a termelési és szállítási folyamatok.
Bár a túlfogyasztásért elsősorban a fejlett államok a felelősek, nem kell feltétlenül minden luxusról lemondani ezekben az országokban ahhoz, hogy javuljon a helyzet. Az azonban nagyon fontos, hogy minden felesleges hulladékot és szén-dioxid-kibocsátást kiküszöböljenek, vagyis csökkentsék az ökológiai lábnyomukat – hangsúlyozta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ambiciózus nemzetközi együttműködést kötött a Lidl és a WWF
A Lidl, az egyik legnagyobb kiskereskedelmi vállalat és a WWF,…
Tovább olvasom >A FedEx a vártnál nagyobb negyedéves bevételről és korrigált nyereségről jelentett
Az amerikai FedEx Corp., a világ egyik legnagyobb szállítási és…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 6,4 százalékkal nőtt áprilisban
Áprilisban az ipari termelés volumene 6,4 százalékkal meghaladta az egy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >