WSZL: A járvány felgyorsította a digitalizációt
A járvány alatt karácsonyi mértékű forgalmat bonyolítottak le, s maximálisan megfeleltek a kihívásnak. Cser Szilárddal, a Waberer’s-Szemerey Logisztika Kft. logisztikai igazgatójával beszélgettünk járványról, bővítésről és digitalizációról.
Milyen megoldásokat, válaszokat adott a WSZL a világjárvány idején a megnövekedett megrendelésekre, és milyen eredményeket tudnak felmutatni ebből az időszakból?

Cser Szilárd
logisztikai igazgató
Waberer’s-Szemerey
Logisztika
– Szerencsére a WSZL rendelkezik megfelelő rugalmassággal és alvállalkozói bázissal mind fuvarozást, mind raktárterületet illetően. A járvány idején felszabadult konténeres flottánk belföldre irányításával sikerült a kiskereskedelmi láncok ellátását biztosítani. A háztartási- és vegyi áru, valamint az élelmiszertermékek területén közel 50%-os piaci részesedésünk van, emiatt kiemelten fontos volt, hogy jól reagáljunk a kialakult válsághelyzetre. Elsősorban a tisztító- és fertőtlenítőszerek terén ügyfeleink karácsonyi forgalmat meghaladó forgalmat bonyolítottak le, így komoly mennyiségekre kellett felkészülnünk.
Hogyan formálja át a céget az e-kereskedelem felé történő erőteljes elmozdulás?
– Közvetlen és közvetett módon már korábban is számos területen kapcsolódtunk az e-kereskedelemhez, a járvány csak a hangsúlyt tette át főleg az elektronika és a telekommunikáció szektorban. Az összes partnerünk nyit vagy bővít ebbe az irányba. A vészhelyzet feloldásával sem csökkent az e-kereskedelem előretörése.
Hogyan készülnek a karácsonyi időszak kihívásaira?
– A csomagolás (co-packing) területén már most, a nyári időszakban elkezdődik a karácsonyi csomagok matricázása, a termékek összecsomagolása. Nálunk október végéig tart a főszezon. Normál időszakban átlagban százezer címkét ragasztunk termékekre naponta, ez a főszezonban a duplája is lehet. Regionális logisztikai szolgáltató is vagyunk, ami azt jelenti, hogy nemcsak a hazai, de a balkáni és az osztrák piacot is kiszolgáljuk.
Milyen új ügyfelekkel bővült az eddig is nagy partnerlistájuk?
– A járványhelyzet kapcsán az Állami Egészségügyi Ellátó Központ stratégiai készletét (maszkok, védőruhák stb.) raktározzuk és szállítjuk az egészségügyi intézményekbe, illetve egyéb állami központokba. Új partnerünk a DS SMITH Packaging Hungary Kft., amelynek májustól a WSZL látja el a jászfényszarui gyár csomagolóanyag-raktározási és -szállítási feladatait. Az új partnerség a pusztamonostori raktárbázisunk raktárkapacitás-kihasználtságát, másrészt a fuvareszközeink optimális kihasználtságát segíti. A DS Smithszel kötött szerződésünk által a papíripar, illetve a hullámkarton területén már két fontos ügyfelünk is van, s ezzel piacvezető szolgáltatóvá léptünk elő ebben a szegmensben is.
Milyen változásokat okozott a járvány ügyfeleik körében?
– A járványidőszak nagy lökést adott a digitalizációnak. Ügyfeleink a különböző okmányokat, szállítóleveleket, göngyöleg-elszámolásokat eddig papíron igényelték, most viszont szinte teljesen átálltak a digitális formákra, a fizetésnél pedig a készpénzről az átutalásra vagy a bankkártyás fizetésre. Az ügyfelekkel való digitális kapcsolattartás miatt erőteljes power BI riport-fejlesztésbe kezdtünk, hogy növeljük a webmeetingek hatékonyságát.
Milyen fejlesztéseket terveznek a közeljövőben?
– Pátyi telephelyünk decembertől a jelenlegi 12 ezer m²-ről 22 ezerre fog nőni, s ezzel az ország nyugati irányába bővítjük az eddig 220 ezer m²-es logisztikai kapacitásunkat. Fuvareszközeink tekintetében is folyamatosak a fejlesztések, hiszen azon felül, hogy 1000 szállítóeszközünk mindegyike Track&Trace-rendszerrel felszerelt és online nyomon követhető, az új hűtős pótkocsibeszerzéseinknek köszönhetően már a raktér hőmérsékletét is online tudják ellenőrizni partnereink. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >Prés alatt a gyümölcslépiac
A gyümölcslépiac dinamikusan változó szegmense az FMCG szektornak, ahol a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >