Whitereport.hu: a top 100 magyarországi médiavállalat árbevétele 1 százalékkal nőtt tavaly
A 100 legnagyobb magyarországi médiavállalat összes nettó árbevétele mintegy 256 milliárd forint volt 2015-ben, 1 százalékkal több az előző évinél a Whitereport mediabrowser független médiumadatbázis adatai szerint – közölte a Whitereport.hu csütörtökön.
A top 100-ba bekerülés alsó határa 275 millió forint éves nettó árbevétel volt tavaly a 2014-es 271 millió forint után. Az alsó határt az újonnan induló médiavállalatok közül kettőnek sikerült jelentős mértékben átlépnie.
Tavaly több mint 200 új magyar nyelvű tartalomszolgáltatás indult – lapok, site-ok, tévék, rádiók – közülük kettőnek sikerült jelentős mértékben átlépnie a top 100-ba kerülés árbevételi határát.
A kismértékű összárbevétel-növekedés mellett csökkenő üzemi eredményt értek el a 100-as listán szereplő médiavállalatok, tavaly 3 milliárd forinttal volt kevesebb az összes üzemi eredményük, mint 2014-ben.
Az adatok szerint a százas csapatból 29 médiavállalat volt veszteséges 2015-ben az üzemi eredmény alapján, ami a 2014-esnél rosszabb adat.
A 100 legnagyobb médiavállalatból 28 esetében elérhető publikus reklámadó-adatok alapján a Whitereport összesen 2 milliárd forint befizetett reklámadót mutatott ki 2015-re.
A Whitereport.hu mediabrowser független médiumadatbázis, amely a médiapiac szereplőinek kereskedelmi, pénzügyi és tulajdonosi információit gyűjti össze jellemzően publikus forrásokból. Internetes felületén a rendszerezett adatok különböző szempontok szerint kereshetők. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Randstad: az FMCG és a HORECA szektor a legbizakodóbb árbevétel emelkedés terén
A megkérdezett magyarországi vállalatok 50 százaléka nettó árbevételének emelkedésére számít…
Tovább olvasom >A legnagyobb értékben a gabonafélék árbevétele nőtt
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek 24 árucsoportja közül 14 exportértéke…
Tovább olvasom >Jól boldogul a Beiersdorf a Niveának köszönhetően
Komoly növekedésbe lendült a Nivea az év első felében, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az árrés nagyon nem a profit, de akadnak rá nemzetközi példák is
A március 17-től élő árrésstop bevezetése nem volt teljesen váratlan,…
Tovább olvasom >Árrésstop Magyarországon: Kik az érintettek, és valóban indokolt a kormányzati beavatkozás?
A magyar kormány március 17-től – egyelőre május 31-ig –…
Tovább olvasom >A globális kihívások ellenére 2025-ben is a kitörési pontokat keresik a kkv-k
A 2025-ös gazdasági előrejelzések szerint a vállalkozásoknak számos kihívással kell…
Tovább olvasom >