Whitereport.hu: a top 100 magyarországi médiavállalat árbevétele 1 százalékkal nőtt tavaly
A 100 legnagyobb magyarországi médiavállalat összes nettó árbevétele mintegy 256 milliárd forint volt 2015-ben, 1 százalékkal több az előző évinél a Whitereport mediabrowser független médiumadatbázis adatai szerint – közölte a Whitereport.hu csütörtökön.
A top 100-ba bekerülés alsó határa 275 millió forint éves nettó árbevétel volt tavaly a 2014-es 271 millió forint után. Az alsó határt az újonnan induló médiavállalatok közül kettőnek sikerült jelentős mértékben átlépnie.
Tavaly több mint 200 új magyar nyelvű tartalomszolgáltatás indult – lapok, site-ok, tévék, rádiók – közülük kettőnek sikerült jelentős mértékben átlépnie a top 100-ba kerülés árbevételi határát.
A kismértékű összárbevétel-növekedés mellett csökkenő üzemi eredményt értek el a 100-as listán szereplő médiavállalatok, tavaly 3 milliárd forinttal volt kevesebb az összes üzemi eredményük, mint 2014-ben.
Az adatok szerint a százas csapatból 29 médiavállalat volt veszteséges 2015-ben az üzemi eredmény alapján, ami a 2014-esnél rosszabb adat.
A 100 legnagyobb médiavállalatból 28 esetében elérhető publikus reklámadó-adatok alapján a Whitereport összesen 2 milliárd forint befizetett reklámadót mutatott ki 2015-re.
A Whitereport.hu mediabrowser független médiumadatbázis, amely a médiapiac szereplőinek kereskedelmi, pénzügyi és tulajdonosi információit gyűjti össze jellemzően publikus forrásokból. Internetes felületén a rendszerezett adatok különböző szempontok szerint kereshetők. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Két korsóval a túlélésért – így zárták a 2024-es évet a hazai kisüzemi sörfőzdék
A hazai kisüzemi sörpiac szereplői 2024-ben többnyire növekvő árbevételről számolhattak…
Tovább olvasom >Csökkenő árbevétel mellett is javuló eredmények: nehéz év után stabilizálódik az Alföldi Tej Kft.
Lélegzethez jutott az Alföldi Tej Kft. 2024-ben: bár a vállalat…
Tovább olvasom >Megduplázná eredményét a Waberer’s 2031-re
A kihívások ellenére rekord eredménnyel zárta a tavalyi évet a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >