Fontosabb a hétköznapi vásárlás
Alaposan átrendezte a kártyahasználók fogyasztói szokásait a vasárnapi boltzár: fél évvel a vasárnapi bolttilalom feloldása után is jóval kevesebben fizetnek kártyával a hét utolsó napján, mint a bezárás előtt. A Mastercard legfrissebb adatai arra is utalnak, hogy vasárnapi bezáráson-kinyitáson túlmutató, hosszú távú trendváltozás zajlik le a kiskereskedelemben: a hétvégi nagybevásárlások jelentősége csökken, a forgalom lassan áthelyeződik a munkanapokra.
Az adatokból kiderül, hogy a nagyobb, hétvégi „élménybevásárlások” jelentősége fokozatosan csökkent, miközben felértékelődött a hét közbeni vásárlás. Beszédes, hogy a vasárnapi boltzár előtt a hét első három napjának a heti kártyás költésből való részesedése még 12-13 százalék volt, míg a péntek és a szombat volt a csúcsüzem a maga 18 százalékos részarányával. A boltzár eltörlése után azonban nemcsak a vasárnapi kártyás költés részaránya nem állt vissza a korábbi szintre, hanem a szombati kártyás költések részaránya is 4 százalékponttal csökkent a boltzár alatti adatokhoz képest. Ugyanakkor a mindössze 12 százalékos részarányt képviselő hétfői nap mára már 15 százalékosra nőtt és vele együtt a keddi, szerdai kártyás forgalom is erősödött.
Kapcsolódó cikkeink
A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >Élményekkel teli csizma: Az európai Z generáció kedvenc ajándékai
Bár a legújabb AirPodsra vagy egy dizájner táskára sem mondanak…
Tovább olvasom >Élmény és mobilitás találkozott a MOL és a Mastercard közös promóciójában
December elsején zárult le a MOL és a Mastercard újabb közös nyereményjátéka, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >