Félautomata rendszerek trendje a raktározásban
A raklapok, a villás targoncák, illetve az emberi erőforrás immár több mint 100 éve létfontosságú tényező minden raktárban. Bár az első két tényező sokat fejlődött, a logisztikai iparág ma is nagymértékben kitett az emberi erőforrásnak. A vállalatok érdeklődése évről évre egyre jelentősebb mértékben irányul az automatizálási megoldásokra.
Magyarországon eddig hagyományosan az egyszerűbb raklapos állvány volt a domináns tárolási megoldás, amelynek előnyei az alacsony bekerülési költség, a flexibilis tárolhatóság, és az, hogy a közelmúltig relatív ésszerű bérköltséggel, targoncás erőforrással megfelelően ki tudták szolgálni. Egy friss jelentés szerint Európában jelenleg a raktárak mindössze 5%-a automatizált, 80%-a pedig kézi kiszolgálással működik, mindennemű automatika nélkül.
– Az ügyfelek igényei és elvárásai hihetetlen mértékben megnövekedtek, világossá vált, hogy ennek megfelelően a hozzáállásunknak is változnia kell – hangsúlyozza Péter Zoltán, a Dexion Kft. magyarországi ügyvezetője. Ez azonban beruházásigényes. Az alacsonyabb haszonkulcs és a növekvő bérköltségek mellett meg kell találni az egészséges egyensúlyt.
A Dexion Kft. Magyarországon, míg anyavállalata Európát lefedve tervez, gyárt és szállít tárolási megoldásokat.
A logisztikai iparágban az automatizálás számos vállalat számára lehetővé tette, hogy lépést tartson a kereslettel, de a teljes automatizálás komoly beruházást igényel, amire nincs is minden vállalatnak szüksége, és nem is minden ország készült fel erre.
– A Dexion félautomata rendszereket ajánl ügyfelei részére, amelyek már pár éven belül megtérülnek – ígéri Péter Zoltán.
A félautomata rendszereket ugyan emberek vezérlik, ezek mégis jelentős hatékonyságnövelést eredményeznek. Félautomatizált megoldásokat már eddig is alkalmaztak a leginkább munkaerő-igényes feladatok – mint például a komissiózás – csökkentésére (vonalkód-leolvasó, hangvezérelt kigyűjtés stb.).
– Tároló rendszereknél a teljes körű szolgáltatás (tervezés – gyártás – szerelés) már régebben is szükséges része volt a projekteknek, de egyre erősebb igény a cégek részéről egy részletes konzultációra. Ennek mi örülünk, hiszen jobb tervet és tanácsot tudunk adni, ha ismerjük a cég logisztikai folyamatait és specifikus igényeiket. Nem ritka, hogy ha már a tervezési fázisban bevonnak minket, így akár milliókat tudunk spórolni megrendelőinknek – fejti ki az ügyvezető.
Budai Klára
Kapcsolódó cikkeink
Termelési élénkülés, árnyalt képpel – 50,7 ponton a BMI júliusban
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) friss jelentése…
Tovább olvasom >Közös pályán a reptér és a fuvaróriás: multimodális nagyhatalommá válna Magyarország
Stratégiai megállapodást kötött a Waberer’s International és a Budapest Airport:…
Tovább olvasom >Jelentős torlódások alakultak ki a legnagyobb kikötőkben: késésekre igen, de áruhiányra várhatóan nem kell számítani
Globális logisztikai kihívások, több napos torlódások okoznak gondokat számos jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Félidei dinnyekörkép: nehéz szezon, piacromboló akciók, elkeseredett termelők
A hazai dinnyeszezon egy-két hét csúszással indult a szokatlanul hűvös…
Tovább olvasom >Nyitott portákkal várják a vásárlókat a kistermelők
Országszerte kinyitják kapuikat a fogyasztók előtt a hazai kistermelők. A…
Tovább olvasom >Megduplázza indiai beszerzési volumenét a Decathlon
A francia sportszer-kiskereskedelmi óriás, a Decathlon bejelentette, hogy az elkövetkező…
Tovább olvasom >