Félautomata rendszerek trendje a raktározásban
A raklapok, a villás targoncák, illetve az emberi erőforrás immár több mint 100 éve létfontosságú tényező minden raktárban. Bár az első két tényező sokat fejlődött, a logisztikai iparág ma is nagymértékben kitett az emberi erőforrásnak. A vállalatok érdeklődése évről évre egyre jelentősebb mértékben irányul az automatizálási megoldásokra.
Magyarországon eddig hagyományosan az egyszerűbb raklapos állvány volt a domináns tárolási megoldás, amelynek előnyei az alacsony bekerülési költség, a flexibilis tárolhatóság, és az, hogy a közelmúltig relatív ésszerű bérköltséggel, targoncás erőforrással megfelelően ki tudták szolgálni. Egy friss jelentés szerint Európában jelenleg a raktárak mindössze 5%-a automatizált, 80%-a pedig kézi kiszolgálással működik, mindennemű automatika nélkül.
– Az ügyfelek igényei és elvárásai hihetetlen mértékben megnövekedtek, világossá vált, hogy ennek megfelelően a hozzáállásunknak is változnia kell – hangsúlyozza Péter Zoltán, a Dexion Kft. magyarországi ügyvezetője. Ez azonban beruházásigényes. Az alacsonyabb haszonkulcs és a növekvő bérköltségek mellett meg kell találni az egészséges egyensúlyt.
A Dexion Kft. Magyarországon, míg anyavállalata Európát lefedve tervez, gyárt és szállít tárolási megoldásokat.
A logisztikai iparágban az automatizálás számos vállalat számára lehetővé tette, hogy lépést tartson a kereslettel, de a teljes automatizálás komoly beruházást igényel, amire nincs is minden vállalatnak szüksége, és nem is minden ország készült fel erre.
– A Dexion félautomata rendszereket ajánl ügyfelei részére, amelyek már pár éven belül megtérülnek – ígéri Péter Zoltán.
A félautomata rendszereket ugyan emberek vezérlik, ezek mégis jelentős hatékonyságnövelést eredményeznek. Félautomatizált megoldásokat már eddig is alkalmaztak a leginkább munkaerő-igényes feladatok – mint például a komissiózás – csökkentésére (vonalkód-leolvasó, hangvezérelt kigyűjtés stb.).
– Tároló rendszereknél a teljes körű szolgáltatás (tervezés – gyártás – szerelés) már régebben is szükséges része volt a projekteknek, de egyre erősebb igény a cégek részéről egy részletes konzultációra. Ennek mi örülünk, hiszen jobb tervet és tanácsot tudunk adni, ha ismerjük a cég logisztikai folyamatait és specifikus igényeiket. Nem ritka, hogy ha már a tervezési fázisban bevonnak minket, így akár milliókat tudunk spórolni megrendelőinknek – fejti ki az ügyvezető.
Budai Klára
Kapcsolódó cikkeink
Új év, új és régi kihívások a logisztikában: 2025-ben hullámvasúton érezheti magát a szektor
Az elmúlt években jelentős számú gazdasági megpróbáltatás volt hazai és…
Tovább olvasom >A Waberer’s lesz a GYSEV Cargo Zrt. többségi tulajdonosa
A Waberer’s International Nyrt. 70 százalékos részesedést szerez a GYSEV…
Tovább olvasom >Újabb márkákkal erősít Csehországban az AutoWallis Csoport
Az AutoWallis Csoport tovább bővíti tevékenységét Csehországban, miután megvásárolta a…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >