Walmart szépségpromó a TikTok-on

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2021. 03. 16. 11:01

Tavaszi szépség promócióját, azonnali vásárlási lehetőséggel TikTok élő közvetítésbe helyezte a Walmart. A kampány március 11-én 9 órakor indult olyan nagy márkák bevonásával, mint a Maybelline a L’Oréal-tól, a NYX Cosmetics brandek, a Bliss és a Marc Jacobs illatok.

Walmart tavaszi kampány

Népszerű amerikai TikTok celebek, mint Gabby Morrison, akinek 3,5 millió követője van a csatornán, 1 perces videókban mutatják be kedvenc Walmart kozmetikai termékeiket, miközben megosztják bőrápolási, smink- és hajformázó tanácsaikat, és oktatóprogramokat kínálnak a népszerű trendekről.

Szárnyal a videómegosztás

A Walmart második, élőben közvetített vásárlási eseménye a TikTok-on néhány hónappal azután következett, hogy a kiskereskedelmi lánc meghirdette első, karácsonyi, vásárlási lehetőséget is nyújtó „Holiday Shop-Along Spectacular” promócióját a közösségi videóalkalmazásban, tavaly decemberben.

Walmart téli kampány

A Walmart hétszer annyi megtekintést zsebelt be, mint amire számított, és William White, a Walmart U.S. marketing igazgatója blogbejegyzése szerint  25% -kal növelte a vállalat TikTok csatornája követőinek számát. A Walmartnak e cikk megjelenésekor több mint 728 ezer követője van a TikTok-on, és a népszerű alkotókkal, például a Gabby Morrison-nal való együttműködés kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy még szélesebb közönség körében elérhetővé váljon. Az eredmények érthetővé teszik, hogy a Walmart miért dolgozott annyit az Oracle-lel együtt a TikTok amerikai műveleteinek megszerzéséért. Az ajánlat határozatlan időre fel van függesztve, mivel a Biden-adminisztráció más módon közelítheti meg a kínai technológiai cégeket, mint az előző, amely akár a betiltás árán is ki akarta kényszeríteni az Egyesült Államok bevonását.

Walmart a TikTok-on

A TikTok egyre népszerűbb influenszer platformként is. Az amerikai marketingszakemberek 45%-a azt állította, hogy tavaly az influenszerkampányokban használta a közösségi videóalkalmazást, ami 2019-ben még elenyésző mennyiségű volt- derül ki az Upfluence influenszer marketingcég globális felméréséből. Ugyanakkor az Instagram kihasználtsága az influenszerkampányokban 68%-ra csökkent az egy évvel korábbi 80%-ról. Maga a Facebook kihasználtsága 46%-ról 43%-ra csökkent, a Twitter pedig 22%-ról 15%-ra esett vissza az Egyesült Államokban.

Nézd és vedd

A TikTok vásárlást is biztosító élő közvetítése újabb jele annak, hogy a digitális médiaipar egyre tranzakcionálisabbá válik, mivel a márkák nagyobb hangsúlyt fektetnek kampányaik üzleti eredményeire. Az eladások növelése mellett a fogyasztókkal való közvetlen kapcsolatokat is keresik. Az e-kereskedelem erőteljes növekedése arra késztette a Facebookot, a Google-t, a Pinterestet és a Snapot, hogy az elmúlt években újabb vásárlási funkciókat adjon platformjaikhoz, és a világjárvány is felgyorsította ezt az online vásárlásra való áttérést.

Mivel sok vásárló kerüli a fizikai üzleteket, az e-kereskedelem még fontosabbá vált a Walmart eladásainak növekedése szempontjából. Az Egyesült Államokbeli e-kereskedelmi eladásai 35%-kal nőttek a negyedik negyedévben az egy évvel korábbi megegyező időszakhoz képest, ami a kereskedő negyedéves jelentése szerint 2,1%-os bevételnövekedést eredményezett és 141,7 milliárd dollárra rúgott ez az ünnepi vásárlási szezont is magában foglaló időszak.

Kapcsolódó cikkeink