Wal-Mart akció az egészséges és öntudatos dolgozókért

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 04. 06. 00:00

Aerobikóra kétszer egy héten, térítés a tömegközlekedést igénybe vevő dolgozóknak és napi séta a szupermarket épülete körül – az élelmiszerlánc új programja az egészséges életmódot és a környezetvédelmet igyekszik népszerűsíteni.A Wal-Mart még a múlt évben – mindenféle hírverés
nélkül – vezette be a programot, amellyel a dolgozók életvitelét próbálják
megváltoztatni. Az alkalmazottaknak nem csak sportolási lehetőséget nyújtanak,
hanem ezentúl egyebek között csendes pihenő is jár nekik. A vállalat az
akcióval – amely becslések szerint harmincmillió dollárt kóstálhat –
megpróbálja modellként beállítani 1,3 millió munkaválallóját a kétszázmillió
vásárló előtt azzal, hogy környezettudatos és az egésszégükkel törődő embereket
farag belőlük – olvasható az International Herald Tribune cikkében.

A workshopokon a cég egyebek között arra tanítja dolgozóit,
hogy a dohányzással 1500 dollárt takaríthatnak meg évente vagy ha kevesebb időt
töltenek a televízió előtt, akkor amellett, hogy 40 dollárral lesz kevesebb a
villanyszámlájuk egy évre számolva, több időt tölthetnek családjaikkal. Az
amerikai áruházak munkavállalóinak nagyjából a fele részt vesz a programokban
annak ellenére, hogy az nem kötelező.
A vállalat azért indította a programot – amelyet a tervek
szerint külföldi áruházaiban is bevezet majd -, hogy fejlessze a morált a
munkahelyeken, és ezáltal növelje a termelékenységet, egészségesebbek legyenek
az alkalmazottai, és hogy jobb hírnévre tegyen szert vásárlói körében.

Kapcsolódó cikkeink