A Waitrose 2018-as étel-előrejelzése
A Waitrose brit szupermarketlánc éves felmérésében arra kereste a választ, hogyan változnak a vásárlók étkezési szokásai. A tavalyi év adatai alapján a cég összefoglalta a modern vevő ismérveit.
A vásárlók kétharmada egynél többször jár naponta élelmiszerboltba, ez a trend leginkább a 18–24 év közöttiekre jellemző. A többszöri vásárlás legfőbb oka, hogy az emberek tenni akarnak az élelmiszer-pazarlás ellen. Mivel tartanak attól, hogy a nagy mennyiségben vásárolt termékek megromlanak, inkább kevesebbet akarnak venni gyakrabban. Illetve sokan bevezettek az életükbe egy kisebb, negyedik étkezést is a reggeli, ebéd, vacsora tradicionális hármas mellé. Leggyakrabban ez valamilyen egészséges rágcsa délután vagy késő este valamilyen könnyű étel. Ez utóbbi életviteltől függ: értelemszerűen azok, akik éjjel egy-kettő körül fekszenek le, nem bírják ki egy korai vacsorával.
Otthon egyre ritkábban főznek az emberek három fogást, sokkal inkább jellemző, hogy a sütéshez előkészített, félkész ételeket készítik el otthon. Ezzel párhuzamosan az éttermek vezetői úgy látják, hogy egyre elfogadottabb a társadalom szemében is, ha valaki egyedül ül be egy étterembe vacsorázni. Ezek a szokások elsősorban a csomagolások méretére vannak jelentős hatással.
A Waitrose továbbá úgy látja, hogy a vásárlók több mint fele vadászik a jó árakra. A cég boltjaiban az emberek 53%-a választott az akciós termékek közül. Ugyanakkor azt is hozzá kell tenni, hogy öt évvel ezelőtthöz képest az emberek inkább kevesebbet vásárolnak egy adott termékfajtából, mintsem a gyengébb minőséget válasszák. Talán ez a tendencia abból is leszűrhető, hogy egyre többen használnak bevásárlókosarat bevásárlókocsi helyett. Bár a mennyiség csökken, a vásárlói kosár értéke nőtt az elmúlt öt évben, ami szintén a minőségibb termékek erősödését jelenti.
A gyorséttermek esetében 2018-ra az indiai éttermek szélesebb körű elterjedését jósolják Angliában, illetve a japán gyorsétkezdék is egyre népszerűbbek. Magyar adatunk nincs ezen két területről egyelőre, de Budapesten is megfigyelhető ezen két nemzeti konyha népszerűsége. //
Kapcsolódó cikkeink
Új lendületet kap a LoveRaw: felvásárolta a Smart Organic
A bolgár székhelyű Smart Organic felvásárolta a brit LoveRaw vegán…
Tovább olvasom >Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Dr. Némedi Erzsébet: A boldogság a bélben lakik
A bélrendszerünkben lévő mikrobiom egy olyan ökoszisztéma, amely nem csak…
Tovább olvasom >