A Waitrose 2018-as étel-előrejelzése
A Waitrose brit szupermarketlánc éves felmérésében arra kereste a választ, hogyan változnak a vásárlók étkezési szokásai. A tavalyi év adatai alapján a cég összefoglalta a modern vevő ismérveit.
A vásárlók kétharmada egynél többször jár naponta élelmiszerboltba, ez a trend leginkább a 18–24 év közöttiekre jellemző. A többszöri vásárlás legfőbb oka, hogy az emberek tenni akarnak az élelmiszer-pazarlás ellen. Mivel tartanak attól, hogy a nagy mennyiségben vásárolt termékek megromlanak, inkább kevesebbet akarnak venni gyakrabban. Illetve sokan bevezettek az életükbe egy kisebb, negyedik étkezést is a reggeli, ebéd, vacsora tradicionális hármas mellé. Leggyakrabban ez valamilyen egészséges rágcsa délután vagy késő este valamilyen könnyű étel. Ez utóbbi életviteltől függ: értelemszerűen azok, akik éjjel egy-kettő körül fekszenek le, nem bírják ki egy korai vacsorával.
Otthon egyre ritkábban főznek az emberek három fogást, sokkal inkább jellemző, hogy a sütéshez előkészített, félkész ételeket készítik el otthon. Ezzel párhuzamosan az éttermek vezetői úgy látják, hogy egyre elfogadottabb a társadalom szemében is, ha valaki egyedül ül be egy étterembe vacsorázni. Ezek a szokások elsősorban a csomagolások méretére vannak jelentős hatással.
A Waitrose továbbá úgy látja, hogy a vásárlók több mint fele vadászik a jó árakra. A cég boltjaiban az emberek 53%-a választott az akciós termékek közül. Ugyanakkor azt is hozzá kell tenni, hogy öt évvel ezelőtthöz képest az emberek inkább kevesebbet vásárolnak egy adott termékfajtából, mintsem a gyengébb minőséget válasszák. Talán ez a tendencia abból is leszűrhető, hogy egyre többen használnak bevásárlókosarat bevásárlókocsi helyett. Bár a mennyiség csökken, a vásárlói kosár értéke nőtt az elmúlt öt évben, ami szintén a minőségibb termékek erősödését jelenti.
A gyorséttermek esetében 2018-ra az indiai éttermek szélesebb körű elterjedését jósolják Angliában, illetve a japán gyorsétkezdék is egyre népszerűbbek. Magyar adatunk nincs ezen két területről egyelőre, de Budapesten is megfigyelhető ezen két nemzeti konyha népszerűsége. //
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
A kézműves vagy a Temu jelző lesz a fa alatt? – felmérést készített a Meska magyar kézműves oldal
A Meska online kézműves piactér felmérése szerint az emberek közel…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >