VM: nő a hazai termékek iránti kereslet

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 02. 06. 13:35

Érezhetően nő a hazai termékek iránti kereslet – mondta Bognár Lajos, a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős helyettes-államtitkára hétfőn Budapesten a Hungexpo vásárközpontjában.

A Foodapest és az UKBA élelmiszeripari szakkiállításon megtartott Kiváló Magyar Élelmiszer (KMÉ) védjegy elismerések átadásakor a helyettes-államtitkár hozzátette: az tapasztalható, hogy a vásárlók kevesebb, de jobb minőségű alapanyagból készült terméket vesznek az utóbbi időben, és előnyben részesítik a minőségi magyar élelmiszereket.

Emlékeztetett: az idén újabb 9 cég 22 termékével bővült a KMÉ védjegyet viselő magyar élelmiszerek köre. Így most közel 80 cég, több, mint 400 terméke viselheti a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet.

Bognár Lajos hangsúlyozta: az elmúl másfél év kormányzati munkája világossá tette, hogy a hazai cégek, ős- és kistermelők, mikro-, kis és közepes vállalkozások, családi gazdaságok számíthatnak kiemelt figyelemre. A magyar csalódok asztalán ugyanis csak biztonságos, egészséges, valamint vitaminokban és tápanyagokban gazdag élelmiszereknek van helye.

Ennek érdekében született a Hungarikum törvény és a Magyar termék rendelet. Ezek jó eszközt biztosítanak arra, hogy határozottan meg lehessen védeni a magyar vásárlók és a magyar élelmiszer-előállítók érdekeit.

A KMÉ díjátadó gálán a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy viselésére jogosulttá vált többek között: a Nagykunság 2000 Mezőgazdasági. Zrt. barna hántolt rizse, a Kunság-Szesz Zrt. Mátyás Likőr termékcsaládja, a Pick Szeged Zrt. Délhús Gála sült sonkája, valamint a Nádudvari Élelmiszer Kft. vajkrém termékcsaládja. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink