Vizsgálja a Media Markt és az Euronics akcióit a GVH
Megtéveszthette a fogyasztókat a Media Markt és az Euronics akciós gyakorlata, az üzemeltetőik ellen ezért eljárás kezdődött – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) kedden az MTI-vel.
A GVH szerint az olcsóbban hirdetett termékeket korábban csak átmeneti jelleggel kínálták a magasabb, nem akciós áron, a kedvezmény tehát megtévesztő lehet. A versenyfelügyeleti eljárás ugyanakkor nem jelenti azt, hogy az Euronics áruházakat üzemeltető Vöröskő Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., illetve a magyarországi Media Markt üzleteket működtető Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft. jogsértést követett el. A vizsgálat időtartama 3 hónap, indokolt esetben 2 alkalommal legfeljebb 2-2 hónappal meghosszabbítható – írták.
A májustól érvényes új szabályozás egységes, szigorú elvárásokat ír elő a kedvezmények feltüntetésére. Néhány kivételtől eltekintve eredeti árként csak az akciót megelőző, minimum 30 napos időszak legalacsonyabb árát lehet feltüntetni, így nem lesz értelme rövid időre felárazni a termékeket, hogy utána kedvezményes ajánlatként lehessen reklámozni – olvasható a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >Raskó György: az alapvető élelmiszerek megvásárlása is komoly kihívást jelent számos magyar háztartás számára
A magyar lakosság körében továbbra is érzékelhető az elszegényedés súlyos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >