Vizsgálja a Media Markt és az Euronics akcióit a GVH
Megtéveszthette a fogyasztókat a Media Markt és az Euronics akciós gyakorlata, az üzemeltetőik ellen ezért eljárás kezdődött – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) kedden az MTI-vel.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/03/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-03-01-16.24.45-1024x645.png)
Szükséges a vizsgálat
A GVH szerint az olcsóbban hirdetett termékeket korábban csak átmeneti jelleggel kínálták a magasabb, nem akciós áron, a kedvezmény tehát megtévesztő lehet. A versenyfelügyeleti eljárás ugyanakkor nem jelenti azt, hogy az Euronics áruházakat üzemeltető Vöröskő Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., illetve a magyarországi Media Markt üzleteket működtető Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft. jogsértést követett el. A vizsgálat időtartama 3 hónap, indokolt esetben 2 alkalommal legfeljebb 2-2 hónappal meghosszabbítható – írták.
A májustól érvényes új szabályozás egységes, szigorú elvárásokat ír elő a kedvezmények feltüntetésére. Néhány kivételtől eltekintve eredeti árként csak az akciót megelőző, minimum 30 napos időszak legalacsonyabb árát lehet feltüntetni, így nem lesz értelme rövid időre felárazni a termékeket, hogy utána kedvezményes ajánlatként lehessen reklámozni – olvasható a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Nem mindegy, hogy borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >