Vizsgálat indult az Amazon ellen Ausztriában
Az osztrák versenyhivatal vizsgálatot indított az Amazon ellen, mert az állítólag kihasználja piaci fölényét más, az ő weboldalát piactérként használó kereskedőkkel szemben. Hasonló lépésről a német hatóságok részéről tavaly novemberben érkezett hír.
Az osztrák hatóság a hazai kereskedők Amazon piacteréhez való hozzáférését szabályozó szerződési feltételeket vizsgálja. Osztrák kereskedelmi szereplők által még decemberben benyújtott panaszok alapján felmerült ugyanis a gyanú, hogy az Amazon a piacterén működő más forgalmazókat saját kínálatával szemben hátrányba hozza az eladó accountjának váratlan törlésével, az eladási ár felfedésére vonatkozó kötelezettség kikötésével, illetve a jogi lépéseket megnehezítő, a joghatóságot érintő rendelkezésekkel.
Az Amazon a folyamatban lévő ügyet nem kommentálta, de – mint azt állította – „teljes mértékben együttműködik az osztrák versenyhivatallal”. Mindazonáltal azt is jelezte a cég, hogy az oldalán értékesített árucikkek 60 százalékát az ott aktív kereskedők adják el, és az ő forgalmuk kétszer olyan gyorsan nő az EU-ban, mint az Amazon saját eladásai.
Kapcsolódó cikkeink
AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >Az Amazon csatlakozott a 2 billió dolláros klubhoz
Az Amazon szerdán bekerült azoknak a vállalatoknak a kis csoportjába,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >