Vízálló adagoló nyerte az SCA diákok számára meghirdetett formatervezői versenyét
A toalettpapír és a szappan egyszerű termékek, de bizonyos körülmények között különleges bánásmódot és extra védelmet igényelnek. SCA és márkái, így higiéniai termékeket gyártó Tork, részt vesznek a Volvo Ocean Race versenyen, mely a világ legkeményebb vitorlás megmérettetése. A verseny extrém körülményei ösztönzőleg hatottak az innovációk terén is. Az SCA egy globális pályázatot hirdetett ipari formatervezéssel foglalkozó diákok számára. A feladat egyszerű volt, mégis nagy kihívást jelentett: olyan megoldást kellett találni, mely szárazon tartja a toalettpapírt még a legvizesebb körülmények között is.
Az SCA az új ötletek és fejlődési irányok megtalálásának jegyében globális pályázatot írt ki ipari formatervezéssel foglalkozó diákok számára. A cél a toalettpapír szárazon tartása volt durva és esős időjárási körülmények között. A győztes csapatot egy átfogó értékelési folyamat végén választották ki.
A győztes pályamunkát a párizsi ENSAM Egyetem diákjai készítették el. Az általuk készített vízálló adagolót kétféleképpen is lehet rögzíteni: tapadókorong vagy kampó segítségével. Az elosztó könnyű, puha, ütésálló anyagból készült, és benne szilikon gél védi a toalettpapírt a párától. A győztes pályamunkát az SCA adagolókért felelős csapata is megvizsgálta, a prototípus elkészítése után pedig további fejlesztéseket végeznek.
„Amikor a fedélzeten uralkodó extrém körülményekre gondoltunk, rájöttünk, hogy a könnyen használható és teljesen vízhatlan adagoló megtervezésén kívül, a mozgathatóság is fontos lehet, ezért két különböző rögzítési lehetőséget is kifejlesztettünk.” – mondta Inés Ballano Vicente, a győztes csapat tagja.
Az SCA komoly múlttal rendelkezik az innováció terén. A fejlődésnek és termékfejlesztésnek, a Tork kínálatát illetően is, rengeteg útja lehet a megfigyelés-központú kutatásoktól kezdve a vásárlók bevonásával zajló nyílt fejlesztésig. A diákok versenye egy újabb példája annak a szándéknak, hogy új megoldások és ötletek szülessenek. Ez különösen fontos a Tork számára, hiszen vásárlói az élelmiszeriparból kerülnek ki, és fontos számukra, hogy nedves körülmények között is hatékonyak legyenek munkájuk során.
„A mi fejlesztéseinknek valós igényekre kell válaszolniuk aktuális ötletek alapján. Az, hogy hogyan érjük ezt el, valójában kevésbé fontos. Vásárlóink napi szinten szembesülnek különböző kihívásokkal, a mi innovációinknak ezekre kell válaszolniuk.” – nyilatkozta Åsa Kalentun, SCA Hygiene Products Európáért felelős termékmenedzseri igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >