Vitamint patikustól és ügynöktől
Továbbra is az egészségmegőrzés egyik fontos eszközének tartják a fogyasztók a vitaminok szedését, habár kevesebbet vásároltak belőle az elmúlt 2 évben – derül ki a GfK LHS Healthcare gyógyszerészek, patikai vásárlók és lakosság körében végzett kutatásaiból, valamint a háztartások privát fogyasztását mérő Consumer Tracking adataiból.Az elmúlt két évben 28 százalékról 21 százalékra csökkent a vitamint vásárló háztartások aránya a lakosságon belül, azonban az összes megvásárolt vitamin forgalma kismértékben növekedett.
A háztartások jellemzően továbbra is a gyógyszertárakban vásárolják a kategóriát, azonban az értékesítés során egyre jobban előtérbe kerülnek az ügynöki hálózatok. A személyes konzultációnak kiemelt szerepe van, hiszen a gyógyszertárakban a vásárlók gyakran kérik ki a patikusok véleményét a vitaminokkal kapcsolatban. A modern kiskereskedelmi csatornák részaránya néhány százalékos.
A Consumer Tracking adatai szerint a gyógyszerészek a Supradynt ajánlják a leggyakrabban (az ajánlások 34 százalékában), ezt követi a Centrum (27) és az Actival (18). Ezzel szemben a vásárlók az Activalt keresik a leggyakrabban (27 százalék), ezt követi a Centrum (9) és a Supradyn (8).
A szakemberek elsősorban a vitamin-összetétel alapján állítják fel a rangsort, a vásárlók viszont sokkal inkább a reklámok és környezetük szokásai alapján döntenek. Amellett voksolnak, amelyikről azt gondolják, hogy leginkább szolgálja az egészségüket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >