Vitamint patikustól és ügynöktől
Továbbra is az egészségmegőrzés egyik fontos eszközének tartják a fogyasztók a vitaminok szedését, habár kevesebbet vásároltak belőle az elmúlt 2 évben – derül ki a GfK LHS Healthcare gyógyszerészek, patikai vásárlók és lakosság körében végzett kutatásaiból, valamint a háztartások privát fogyasztását mérő Consumer Tracking adataiból.Az elmúlt két évben 28 százalékról 21 százalékra csökkent a vitamint vásárló háztartások aránya a lakosságon belül, azonban az összes megvásárolt vitamin forgalma kismértékben növekedett.
A háztartások jellemzően továbbra is a gyógyszertárakban vásárolják a kategóriát, azonban az értékesítés során egyre jobban előtérbe kerülnek az ügynöki hálózatok. A személyes konzultációnak kiemelt szerepe van, hiszen a gyógyszertárakban a vásárlók gyakran kérik ki a patikusok véleményét a vitaminokkal kapcsolatban. A modern kiskereskedelmi csatornák részaránya néhány százalékos.
A Consumer Tracking adatai szerint a gyógyszerészek a Supradynt ajánlják a leggyakrabban (az ajánlások 34 százalékában), ezt követi a Centrum (27) és az Actival (18). Ezzel szemben a vásárlók az Activalt keresik a leggyakrabban (27 százalék), ezt követi a Centrum (9) és a Supradyn (8).
A szakemberek elsősorban a vitamin-összetétel alapján állítják fel a rangsort, a vásárlók viszont sokkal inkább a reklámok és környezetük szokásai alapján döntenek. Amellett voksolnak, amelyikről azt gondolják, hogy leginkább szolgálja az egészségüket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >