Vitamindús italok mérséklődő árakon
A hidegebb hónapokban nem csupán a vitamindús déligyümölcsök, hanem ezek dobozba zárt változatai, a dzsúszok is kelendőbbek. Az elmúlt szezonban azonban a déligyümölcsök világpiaci ára jelentős emelkedésen esett át, ez pedig megakasztotta a szegmens ígéretes fejlődését.Ez a jelenség az idei jó termésnek köszönhetően megállt, így a SIÓ és hohes C termékek esetében ebben a szezonban már nem szükséges további áremelésről beszélni – számol be a legfrissebb fejleményekről Zarándy Katalin, a SIÓ-Eckes Kft. marketingigazgatója. – Az igényes fogyasztóréteg jól tudja, hogy a természetes formában bejuttatott vitaminok és a gondosan válogatott gyümölcsökből készült gyümölcslevek jó hatással vannak az egészségünkre a téli hónapokban.
Őszi termékújdonsággal kezdte a szezont a SIÓ-Eckes
A téli szezonban a cég portfóliójában található termékek közül elsősorban a magasabb gyümölcstartalmú termékcsaládok, így a hohes C klasszikus és Mild juice-ok, valamint a SIÓ Prémium gyümölcslevek fogyasztása növekedik. Mivel a hohes C termékcsalád garantáltan magas vitamintartalommal rendelkezik, valamint a C-vitamint természetes formában tartalmazza, az egészségtudatos fogyasztók elsődlegesen ezt a márkát keresik a polcokon.
– Ezen a télen a gyümölcslevek mellett a VitaTigris Gyümölcspüré is szélesíti a magas gyümölcstartalmú élelmiszerek kínálatát, hiszen a hozzáadott cukor- és tartósítószer-mentes, 100%-os gyümölcstartalmú termék nagyon egészséges táplálékot nyújt kicsiknek és nagyoknak – hívja fel az egyik idei újdonságuk szezonális előnyeire a figyelmet Zarándy Katalin.
A SIÓ-Eckes a hohes C Mild Multivitamin bevezetésével már októberben „megnyitotta” a téli szezont partnerei felé, és novembertől már az üzletek polcain is megtalálható ez a termékújdonság.
Nincs külön „téli” marketingstratégia a SIÓ-Eckesnél, ezt a fogyasztói és vásárlói igények kielégítése, és az egyes márkák célcsoportjának tulajdonságai határozzák meg.
– Alkalmazott eszközök tekintetében ugyanakkor folyamatos az újítás, hiszen a hazai FMCG-piacon a kommunikáció az egyik legkreatívabb terület – mondja Zarándy Katalin.
Olympos a maximumon
Innovációk mozgatják a piacot, de Kiss Andrea, a Maspex Olympos Kft. marketing igazgatója szerint a siker fő értékmérője az idő:
– Az innovációk közül tízből csak 1-2 termék marad meg tartósan a polcokon. Láthattunk az elmúlt években olyan újdonságokat, amik csak egy szezont éltek meg.
Ezért büszkék rá, hogy például az egészségtudatosság trendjének megfelelő TopJoy Light és a TopJoy Fitness termékcsaládjuk már régóta sikeres a piacon. De megemlíthető a TopJoy Paradicsomlé is, amely különleges íze miatt népszerű. A Kubu rostos gyerekital egy jelentős célcsoport igényeit elégíti ki hosszú évek óta.
Talán „legtélibb” termékük a vitaminban gazdag Olympos Citromlé család. Az idei télnek egy vadonatúj termékvariánssal vágtak neki. A másodlagos felhasználás terén alkalmazható Olympos 100% Citromlé 2008 őszétől kapható.
– Az új termékhez formatervezett PET-palack, új logó (Olympos Gold), és az eddig megszokott Olympos Citromlé címkétől teljesen eltérő új címke is készült Az új csomagolás célja az, hogy a fogyasztók számára is jól látható módon kommunikálja: új, prémium termékről van szó – mutatja be a terméket Kiss Andrea. – Maximális gyümölcstartalmánál fogva egészséges, tartósítószert nem tartalmaz. Hűtőben sokáig eltartható, és minden alkalommal tökéletesen helyettesítheti a friss citromot. Legyen szó akár egy könnyű salátáról, egy gyorsan elkészíthető sült halról vagy akár egy finom süteményről.
A termékbevezetés támogatására is újszerű módot kerestek: az ATV-n október végén induló Szakácskirály műsorban a séfek az ételeikhez Olympos 100% Citromlevet használnak.
A célcsoport körében a megfelelő ismertség megteremtését a decemberben az RTL Klub műsorán látható hójelentés garantálja.
Vegyes gyümölcsitalok a fókuszban a Gramex 2000-nél
A kisebb gyümölcstartalmú szegmensben is nyomot hagy az idő hidegebbre fordulása.
– A téli időszakban tapasztalataink szerint a vitaminokat tartalmazó vegyes gyümölcsitalok a legkelendőbbek – mondja Gréczi János, a Gramex 2000 Kft. ügyvezető igazgatója.
A szortiment a családi kiszerelésekben kapható 1 százalékos gyümölcsitaloktól a 12 százalékos multivitamin vegyes gyümölcsitalig terjed – elsősorban kereskedelmi márkák „öltözetében”. Mivel a cég kizárólag PET-palackba csomagolja termékeit, ez jelenleg behatárolja lehetőségeit. Igaz, ez elmúlt időszak növekvő alapanyagárait tekintve nem jelent feltétlen hátrányt.
– A sűrítményárak folyamatosan emelkednek, amihez a jelenlegi gyenge forint is hozzájárul. Ezek közül is a citromsűrítmény drágulása a legjelentősebb – mondja Gréczi János.
Az ügyvezető igazgató úgy gondolja – és a forgalmi adataik is erről tanúskodnak –, hogy az utóbbi években kialakított ár-érték arányuk optimális.
A téli szezonra új termékbevezetéssel külön nem készülnek. Az ünnepek figyelembevételével alakítják ki akciós megjelenéseiket, amelyek során főleg a családi kiszerelésű, vegyesgyümölcs-ízű termékekre koncentrálnak.
– Ugyanakkor cégünk a nemzetközi trendeket figyelembe véve többirányú termékfejlesztésbe fogott, amelyről a jövő évben fogjuk partnereinket tájékoztatni – ígéri Gréczi János.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >