Viszlát zöld kupak
Az Aldi Nagy-Britanniában összefogott az egyik tejbeszállítójával, a Müllerrel, annak érdekében, hogy olyan új típusú műanyag lezárókupakot próbáljanak ki néhány brit üzletben, amely megkönnyíti a fogyasztók számára a sajátmárkás műanyag tejespalackok újrahasznosítását.

Szempont, hogy „zöld” legyen
Az új kupakot a Liverpool, Manchester és Cheshire városában található üzletekben árult, sajátmárkás tej palackjain fogják kipróbálni. Amennyiben a kísérlet sikeresnek bizonyul, úgy az egész ország területén, minden olyan boltban bevezetésre kerülnek majd ezek a kupakok, amelyekben a Müller a beszállító, és ennek köszönhetően 60 tonnányi újrahasznosított műanyagból kerülhet ismét élelmiszerek csomagolására alkalmas műanyag a körforgásba.
Nagy sűrűségű polietilénből (HDPE-ből) készülő, áttetsző tejeskupakok váltják tehát fel a Nagy-Britanniában jellemzően zöld műanyagból készülő tejespalack fedeleket. Bár a zöld kupakok is ugyanebből a műanyagból készülnek, a színezett műanyagot jelenleg nem lehet élelmiszerek csomagolására is alkalmas műanyag gyártásához újra felhasználni. A Müller képviselője szerint a HDPE iránti kereslet jelenleg meghaladja a kínálatot, ezért ha a körforgásba több ilyen műanyag lesz visszaforgatható, akkor nő az újrahasznosított HDPE alapanyag mennyisége a piacon, ami tovább csökkenti a „szűz” műanyagtól való függésünket. A Müller friss tejet tartalmazó palackjai már ma is akár 40 % újrahasznosított műanyagot tartalmaznak, de ha több alapanyag fog rendelkezésre állni, akkor a fogyasztóikkal összefogva tovább növelhetik ezt az arányt.
Ezt a kísérletet már megelőzte egy másik, brit szupermarketlánc, a Waitrose hasonló kezdeményezése, szintén a Müller-rel partnerségben. Ennek során végül az összes sajátmárkás tejespalack szines kupakját átlátszóra cserélték. A Müller képviselője a DairyReporter kérdésére válaszolva elmondta, hogy
még a Waitrose kísérletét megelőzően végeztek egy kutatást a fogyasztók körében, amelyből az derült ki, hogy a vásárlók támogatják ezt a cserét, amennyiben az hozzájárul az újrahasznosított élelmiszercsomagolási alapanyagok mennyiségének növekedéséhez. Az derült ki, hogy csak alig több, mint a vásárlók fele választja ki a megvásárolandó tejet a kupak színe alapján, mások vagy a különböző színű címkék alapján döntenek, vagy emlékeznek arra, hogy korábban honnan vették ki a terméket a hűtőpultból, vagy a bolti feliratokból tájékozódnak. Tízből nyolc vásárló ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy ha lehetne, akkor az újrahasznosítható, átlátszó kupakkal lezárt palackot választaná.
Az Aldi műanyagokért és csomagolásokért felelős vezetője, Richard Gorman is alátámasztotta azt, hogy a fogyasztók egyre jobban kedvelik a fenntarthatóbb csomagolási megoldásokat. Az Aldi jelenlegi célja az, hogy 2025-re a csomagolások fele újrahasznosított anyagokból készüljön.
Kapcsolódó cikkeink
Rewe – a németországi kényelmi szegmens vezető innovátora
Vezető innovátori szerepének további stabilizálására törekszik a Rewe Csoport a…
Tovább olvasom >Jóval kevesebb cégnek kell majd fenntarthatósági kérdésekre válaszolnia
Bár július 1-től a minimum ESG-kérdéssorra vonatkozó elvárásban egyre több…
Tovább olvasom >62 700 vásárlás – minden korábbi rekord megdőlt az ALDI Sziget-boltjában
Immár nyolcadik alkalommal települt ki az ALDI a Sziget Fesztiválra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >Szallas.hu: jelentősen nőtt az augusztus 20-ára és az ünnepet követő napokra szóló foglalások száma
Az augusztus 20-i érkezésre szóló szállásfoglalások száma 58 százalékkal nőtt…
Tovább olvasom >K&H: egyre gyakoribbak a szélsőséges időjárási viszonyok
Az időjárás ma már nem egy távoli, elméleti kockázat, hanem…
Tovább olvasom >