Visszavonta az LMP a plázastopos javaslatot
Visszavonta az LMP a kereskedelmi törvény fenntarthatósági célú, plázastopként ismert módosító javaslatát, így most a Fidesz kénytelen lesz a saját neve alatt benyújtani elképzeléseit a parlament elé, ha azt szeretné, hogy azokból szabályozás legyen.
Mint arról a Népszabadság beszámolt: az LMP javaslatának az volt a lényege, hogy a kereskedelmi nagyberuházások elbírálása kapcsán az eddiginél hatékonyabban érvényesüljenek a környezetvédelmi, kulturális örökségvédelmi szempontok, illetve a kereskedelmi beruházások vonzáskörzetében élő közösségek érdekei. A párt ezt úgy kívánta elérni, hogy egy új nagy alapterületű áruház létesítéséről szóló döntésbe a területileg illetékes önkormányzatok mellett a szomszédos települések döntéshozóit, a megyei tervtanácsokat, illetve a civil szervezeteket is bevonta volna.
Meglepetésre a Fidesz támogatásra érdemesnek találta az elképzelést, ám hamar kiderült, hogy csak azért szavazta meg tárgysorba vételét, mivel azt remélte, hogy az LMP javaslatába burkolva be tud vezetni egy olyan engedélyeztetési rendszert, amellyel megvétózhatja vagy legalábbis megnehezítheti a nagy kereskedelmi láncok létesítését, illetve helyzetbe tudja hozni a hozzá közel álló hazai láncokat.
Az LMP helyi döntéshozatali szintet erősítő javaslatával szemben a kormánypárt egy központi szerv hatáskörébe utalta volna a döntést az összes kiskereskedelmi fejlesztésről. Előbb egy külön hivatal, „boltügyi szuperhatóság” felállításában gondolkodtak, később a Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatalra testálták volna a feladatot.
A legutóbbi, tegnap benyújtott, Kovács Péter által jegyzett módosító szerint a nemzetgazdasági és a vidékfejlesztési tárca által delegált tagokból álló bizottság lenne hivatott dönteni minden, háromszáz négyzetméternél nagyobb beruházásról – írja a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >