Visszavette a narancs a vezetést az őszibaracktól
Egyre koncentráltabb a gyümölcslé bolti eladása. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatorna piaci részesedése 3 százalékponttal, 36 százalékra nőtt 2008. október–2009. szeptemberben, az előző év hasonló időszakához képest. Ugyanakkor a hipermarket mutatója 27-ről 28 százalékra emelkedett. Összességében a piac csökkent; értékben 7 százalékkal, és ezzel az eladás 44 milliárd forint alá került. A 10 százalékos mennyiségi csökkenés következtében 227 millió liternél kevesebb gyümölcslé fogyott idén
Legnépszerűbb töretlenül az ital: értékben 65 százalékot vitt el a bolti forgalomból 2008. október–2009. szeptemberben. A 100 százalékos dzsúsz részaránya 1 százalékponttal emelkedett, 25 százalékra. Csökkent viszont a nektár mutatója, 11-ről 10 százalékra.
A mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárak különbözően alakultak. A 100 százalékos dzsúsz literenként 280 forintba került idén szeptemberben, szemben a múlt év kilencedik hónapjában mért 284 forinttal.
Drágult ugyanakkor a nektár és az ital. Előbbi literenként 256 forintról 274-re, utóbbi pedig 168-ról 177 forintra.
A legkedveltebb ízek listáján a narancs most visszavette az első helyet az őszibaracktól. Értékben a vegyes gyümölcs a harmadik, mennyiségben pedig az alma.
A kereskedelmi márkák részaránya a mennyiségi eladásból a tavaly szeptemberi 32 százalék után idén a kilencedik hónapban 33 százalék.
Gyümölcslé mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára az elmúlt időszakban, forint/liter
Szegmens 2007. szeptember 2008. szeptember 2009. szeptember
100%-os dzsúsz 277 284 280
Nektár 233 256 274
Ital 161 168 177
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >Haltermelés Magyarországon: a szakma növekvő munkaerőhiánnyal küzd
Az alacsony takarmányárak és a jó vízszintek ellenére a magyar…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia a borászatban: az új technológia megváltoztatja a borkészítés módját
A mesterséges intelligencia forradalmasítja az amerikai borászatot, lehetővé téve a…
Tovább olvasom >