Visszavett agresszív marketingstratégiájából a Temu
Az utóbbi hónapokban jelentős változások történtek a kínai Temu webáruház marketingstratégiájában, melynek hatása mind a vállalat reklámkiadásaira, mind a vásárlói élményre érezhető. Az Economx által közölt információk és a Growww Digital Temu-indexének adatai szerint a Temu drasztikusan visszafogta hirdetéseit és promócióit, sőt, a weboldalukon található sürgető vásárlásra buzdító üzenetek is eltűntek.
A Temu megjelenése Magyarországon jelentős hatást gyakorolt a hazai online piacra. A GKID felmérése szerint rövid idő alatt a Temu szinte az egész internetes piacot meghódította, és januárban már 29 százalékra nőtt a magyar vásárlók aránya, akik a webáruházból rendeltek. Ez rendkívüli növekedést jelent az előző időszakhoz képest, ami azt mutatja, hogy a Temu gyorsan megszilárdította pozícióját a magyar online vásárlók körében.
Azonban a Temu sikere és növekedése mellett felmerültek bizonyos aggályok is. Márciusban a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) bejelentette, hogy vizsgálatot indít a Temu ellen tisztességtelen kereskedelmi gyakorlata miatt. Ezt megelőzően több magyar webáruház is bejelentést tett a vállalattal szemben, mivel úgy érezték, hogy a Temu megtévesztő marketingtechnikákkal próbálja elcsábítani a vásárlókat.
A GVH vizsgálata komoly következményekkel járhat a Temura nézve. A jogszabályok szerint a cég nemzetközi csoportszintű éves árbevételének akár 13 százaléka is lehet a versenyhatósági bírság összege, ami a Temu esetében akár 780 milliárd forintot is jelenthet. Ez komoly veszélyt jelenthet a vállalat számára, és további figyelmet irányíthat az online kereskedelemben alkalmazott gyakorlatokra.
Összességében a Temu hirtelen változása és a GVH vizsgálata komolyan felkavarta a magyar online kereskedelem színterét. A Temu jelenlegi stratégiája és a vizsgálat eredményeinek kimenetele jelentős hatással lehet nemcsak a vállalat magyarországi jelenlétére, hanem az egész online kereskedelmi iparágra is.
Kapcsolódó cikkeink
Tizenkét hónapja csökkennek az élelmiszerárak Kínában
Júniusban a vártnál nagyobb mértékben mérséklődött az éves infláció Kínában:…
Tovább olvasom >Vége az olcsó kínai holmik korának? Az EU vámokat vezet be
Az Európai Bizottság új intézkedéseket tervez bevezetni a kínai online…
Tovább olvasom >MTÜ: élénkül a kínai beutazó turizmus
Egyre jobban élénkül a kínai beutazó turizmus Magyarországon és Európában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >