Visszavett agresszív marketingstratégiájából a Temu
Az utóbbi hónapokban jelentős változások történtek a kínai Temu webáruház marketingstratégiájában, melynek hatása mind a vállalat reklámkiadásaira, mind a vásárlói élményre érezhető. Az Economx által közölt információk és a Growww Digital Temu-indexének adatai szerint a Temu drasztikusan visszafogta hirdetéseit és promócióit, sőt, a weboldalukon található sürgető vásárlásra buzdító üzenetek is eltűntek.
A Temu megjelenése Magyarországon jelentős hatást gyakorolt a hazai online piacra. A GKID felmérése szerint rövid idő alatt a Temu szinte az egész internetes piacot meghódította, és januárban már 29 százalékra nőtt a magyar vásárlók aránya, akik a webáruházból rendeltek. Ez rendkívüli növekedést jelent az előző időszakhoz képest, ami azt mutatja, hogy a Temu gyorsan megszilárdította pozícióját a magyar online vásárlók körében.
Azonban a Temu sikere és növekedése mellett felmerültek bizonyos aggályok is. Márciusban a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) bejelentette, hogy vizsgálatot indít a Temu ellen tisztességtelen kereskedelmi gyakorlata miatt. Ezt megelőzően több magyar webáruház is bejelentést tett a vállalattal szemben, mivel úgy érezték, hogy a Temu megtévesztő marketingtechnikákkal próbálja elcsábítani a vásárlókat.
A GVH vizsgálata komoly következményekkel járhat a Temura nézve. A jogszabályok szerint a cég nemzetközi csoportszintű éves árbevételének akár 13 százaléka is lehet a versenyhatósági bírság összege, ami a Temu esetében akár 780 milliárd forintot is jelenthet. Ez komoly veszélyt jelenthet a vállalat számára, és további figyelmet irányíthat az online kereskedelemben alkalmazott gyakorlatokra.
Összességében a Temu hirtelen változása és a GVH vizsgálata komolyan felkavarta a magyar online kereskedelem színterét. A Temu jelenlegi stratégiája és a vizsgálat eredményeinek kimenetele jelentős hatással lehet nemcsak a vállalat magyarországi jelenlétére, hanem az egész online kereskedelmi iparágra is.
Kapcsolódó cikkeink
Lassulni látszik a Temu és a Shein növekedése Európában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Utóvizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal a Wish e-kereskedelmi piactérrel szemben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Speciális ruhadarabot rendelt a Temuról Kajdi Csaba, ezt gondolja az oldalról
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mutassa be innovációját a SIRHA Budapest 2026 kiállításon!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Ritmusváltás előtt a magyar intermodális forgalom
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Sok hazai cég a Wolttal digitalizálta működését, főleg az extra rendelések miatt lépnek fel a platformra a boltok és az éttermek
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

