Visszavett agresszív marketingstratégiájából a Temu
Az utóbbi hónapokban jelentős változások történtek a kínai Temu webáruház marketingstratégiájában, melynek hatása mind a vállalat reklámkiadásaira, mind a vásárlói élményre érezhető. Az Economx által közölt információk és a Growww Digital Temu-indexének adatai szerint a Temu drasztikusan visszafogta hirdetéseit és promócióit, sőt, a weboldalukon található sürgető vásárlásra buzdító üzenetek is eltűntek.
A Temu megjelenése Magyarországon jelentős hatást gyakorolt a hazai online piacra. A GKID felmérése szerint rövid idő alatt a Temu szinte az egész internetes piacot meghódította, és januárban már 29 százalékra nőtt a magyar vásárlók aránya, akik a webáruházból rendeltek. Ez rendkívüli növekedést jelent az előző időszakhoz képest, ami azt mutatja, hogy a Temu gyorsan megszilárdította pozícióját a magyar online vásárlók körében.
Azonban a Temu sikere és növekedése mellett felmerültek bizonyos aggályok is. Márciusban a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) bejelentette, hogy vizsgálatot indít a Temu ellen tisztességtelen kereskedelmi gyakorlata miatt. Ezt megelőzően több magyar webáruház is bejelentést tett a vállalattal szemben, mivel úgy érezték, hogy a Temu megtévesztő marketingtechnikákkal próbálja elcsábítani a vásárlókat.
A GVH vizsgálata komoly következményekkel járhat a Temura nézve. A jogszabályok szerint a cég nemzetközi csoportszintű éves árbevételének akár 13 százaléka is lehet a versenyhatósági bírság összege, ami a Temu esetében akár 780 milliárd forintot is jelenthet. Ez komoly veszélyt jelenthet a vállalat számára, és további figyelmet irányíthat az online kereskedelemben alkalmazott gyakorlatokra.
Összességében a Temu hirtelen változása és a GVH vizsgálata komolyan felkavarta a magyar online kereskedelem színterét. A Temu jelenlegi stratégiája és a vizsgálat eredményeinek kimenetele jelentős hatással lehet nemcsak a vállalat magyarországi jelenlétére, hanem az egész online kereskedelmi iparágra is.
Kapcsolódó cikkeink
Új szintre lépett a régiós e-kereskedelem
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalmát több mint 24…
Tovább olvasom >Ez az döntés az egész szójapiacot érinti
A kínai hatóságok öt brazil vállalat esetében felfüggesztették a szójabab…
Tovább olvasom >A világgazdaság nyugati és keleti blokkra szakadása rengeteg veszéllyel jár
A világgazdaság nyugati és keleti blokkra szakadása olyan méretű károkat…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >