Visszavett agresszív marketingstratégiájából a Temu
Az utóbbi hónapokban jelentős változások történtek a kínai Temu webáruház marketingstratégiájában, melynek hatása mind a vállalat reklámkiadásaira, mind a vásárlói élményre érezhető. Az Economx által közölt információk és a Growww Digital Temu-indexének adatai szerint a Temu drasztikusan visszafogta hirdetéseit és promócióit, sőt, a weboldalukon található sürgető vásárlásra buzdító üzenetek is eltűntek.
A Temu megjelenése Magyarországon jelentős hatást gyakorolt a hazai online piacra. A GKID felmérése szerint rövid idő alatt a Temu szinte az egész internetes piacot meghódította, és januárban már 29 százalékra nőtt a magyar vásárlók aránya, akik a webáruházból rendeltek. Ez rendkívüli növekedést jelent az előző időszakhoz képest, ami azt mutatja, hogy a Temu gyorsan megszilárdította pozícióját a magyar online vásárlók körében.
Azonban a Temu sikere és növekedése mellett felmerültek bizonyos aggályok is. Márciusban a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) bejelentette, hogy vizsgálatot indít a Temu ellen tisztességtelen kereskedelmi gyakorlata miatt. Ezt megelőzően több magyar webáruház is bejelentést tett a vállalattal szemben, mivel úgy érezték, hogy a Temu megtévesztő marketingtechnikákkal próbálja elcsábítani a vásárlókat.
A GVH vizsgálata komoly következményekkel járhat a Temura nézve. A jogszabályok szerint a cég nemzetközi csoportszintű éves árbevételének akár 13 százaléka is lehet a versenyhatósági bírság összege, ami a Temu esetében akár 780 milliárd forintot is jelenthet. Ez komoly veszélyt jelenthet a vállalat számára, és további figyelmet irányíthat az online kereskedelemben alkalmazott gyakorlatokra.
Összességében a Temu hirtelen változása és a GVH vizsgálata komolyan felkavarta a magyar online kereskedelem színterét. A Temu jelenlegi stratégiája és a vizsgálat eredményeinek kimenetele jelentős hatással lehet nemcsak a vállalat magyarországi jelenlétére, hanem az egész online kereskedelmi iparágra is.
Kapcsolódó cikkeink
Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >Stratégiai megállapodást kötött a Temu és a DHL
Stratégiai együttműködést jelentett be a kínai PDD Holdings tulajdonában álló…
Tovább olvasom >Dr. Matura Tamás: Előfordulhat, hogy az USA ledolgozza magát Kína szintjére
Dr. Matura Tamás, a Budapesti Corvinus Egyetem docense, Kínaszakértő volt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >