Visszavett agresszív marketingstratégiájából a Temu
Az utóbbi hónapokban jelentős változások történtek a kínai Temu webáruház marketingstratégiájában, melynek hatása mind a vállalat reklámkiadásaira, mind a vásárlói élményre érezhető. Az Economx által közölt információk és a Growww Digital Temu-indexének adatai szerint a Temu drasztikusan visszafogta hirdetéseit és promócióit, sőt, a weboldalukon található sürgető vásárlásra buzdító üzenetek is eltűntek.
A Temu megjelenése Magyarországon jelentős hatást gyakorolt a hazai online piacra. A GKID felmérése szerint rövid idő alatt a Temu szinte az egész internetes piacot meghódította, és januárban már 29 százalékra nőtt a magyar vásárlók aránya, akik a webáruházból rendeltek. Ez rendkívüli növekedést jelent az előző időszakhoz képest, ami azt mutatja, hogy a Temu gyorsan megszilárdította pozícióját a magyar online vásárlók körében.
Azonban a Temu sikere és növekedése mellett felmerültek bizonyos aggályok is. Márciusban a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) bejelentette, hogy vizsgálatot indít a Temu ellen tisztességtelen kereskedelmi gyakorlata miatt. Ezt megelőzően több magyar webáruház is bejelentést tett a vállalattal szemben, mivel úgy érezték, hogy a Temu megtévesztő marketingtechnikákkal próbálja elcsábítani a vásárlókat.
A GVH vizsgálata komoly következményekkel járhat a Temura nézve. A jogszabályok szerint a cég nemzetközi csoportszintű éves árbevételének akár 13 százaléka is lehet a versenyhatósági bírság összege, ami a Temu esetében akár 780 milliárd forintot is jelenthet. Ez komoly veszélyt jelenthet a vállalat számára, és további figyelmet irányíthat az online kereskedelemben alkalmazott gyakorlatokra.
Összességében a Temu hirtelen változása és a GVH vizsgálata komolyan felkavarta a magyar online kereskedelem színterét. A Temu jelenlegi stratégiája és a vizsgálat eredményeinek kimenetele jelentős hatással lehet nemcsak a vállalat magyarországi jelenlétére, hanem az egész online kereskedelmi iparágra is.
Kapcsolódó cikkeink
Súlyos uniós eljárás fenyegeti a Sheint – akár milliárdos bírságot is fizethet a kínai óriásplatform
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Nyomás alatt a magyar webshopok
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Itthon egy robotporszívó, Lengyelországban a legújabb csúcs iPhone vezeti a Black Friday toplistát
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Coface: a gyenge idei növekedés után gyorsulás jöhet, de sérülékeny a magyar gazdaság
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Egyre több fogyasztónak segít a tudatos választásban a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegy
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Kifli.hu forró italok kategóriája egész évben túlteljesítette a 2024-es eladásokat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

