Retro-érzés: Geszti Eszti, Kislángos és Baba
Minden jel szerint megállíthatatlanul dübörög hazánkban a retro-biznisz. A speciális kereskedelmi szegmens egyik legutóbbi híre szerint a gesztenyetermékek gyártásával foglalkozó Príma Maroni Kft. megvásárolta a 80-as évek nosztalgikus desszertjének, Geszti Esztinek a védjegyét, és régi csomagolásban de új beltartalommal dobta piacra.
A magyar gesztenyepiac egyik meghatározó szereplőjének számító gyártó – nem titkoltan – a más termékeknél már bevált retro hangulatot szeretné meglovagolni. Az új Geszti Eszti a korábbi tejalapú desszert helyett tisztán gesztenyepüréből készül, és a termék innovációnak köszönhetően mára termékcsaláddá bővült. A nosztalgiadesszertet persze a modern kor követelményeinek megfelelően tovább is fejlesztette a gyártó: a Geszti Eszti rúd mellett már a mélyhűtött Geszti Eszti szív és golyó desszert is kapható.
A McDonald's sem marad ki a retro-hangulatból: a legnagyobb hazai gyorsétteremlánc nosztalgikus íz emlékeket idéz meg nyolc héten át: az egykoron büfé lakókocsikban árult csalamádés, édes bucis hamburger mellett fokhagymás szósszal kapható Kislángos és Erős Pistával fűszerezett Vasalt csirkeszendvics színesíti a Hazai Ízek akció kínálatát.
A 2008-ban futó „Magyar Hetek” után a McDonald's ezúttal nem a magyar konyha slágereinek elkészítésére tett kísérletet, hanem olyan fogásokat alkotott, amelyeket a magyar ízvilág és ízlés inspirált. A Hazai Ízek akció választékának kialakításán közel fél éven át dolgoztak a szakemberek. A magyar konyhának megfelelő ízek megteremtése mellett komoly kihívást jelentett az is, hogy a McDonald's konyhatechnológiájával elkészíthető ételek kerüljenek a tálcákra.
Csalamádé, édeskés buci, fejes saláta, hagymás fűszeres sült hús a McDonald's Retroburgerének legfontosabb összetevői. A Balaton parti strandok büféinek egykoron kihagyhatatlan fogása ihlette a fokhagymás szósszal kapható Kislángost. A Vasalt csirkeszendvics elnevezésű újítás pedig a fűszeres zsömle, a grillezett csirkemell, a sajt és a zöldségek mellett Erős Pista és Édes Anna közreműködésével született.
Az egyik legsikeresebb magyar retro-márkának mondhatjuk a Baba-termékeket: az 1920-as években született brand a '90-es évekig hintőporral, szappannal, olajjal és krémmel volt jelen a piacon, mára azonban a termékpaletta már 7 típusra bővült. Kapható kínálatukban például női és férfi dezodor, testápoló és folyékony szappan is. A márka pedig piacvezető a szilárd szappanok, tusfürdők és habfürdők között. A világ egyik legnagyobb FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) vállalata, az Unilever erőteljes marketingkampánnyal igazi top-márkát tudott varázsolni a korábban csak babaápolási cikként ismert magyar Babából.
Mindennapi vásárlásaink során, a boltok polcain is lépten-nyomon találkozhatunk a retro-márkákkal, elég csak a Traubi, a Márka, vagy a Sztár üdítőkre, a Szerencsi-csokoládékra, a Balaton szeletre, vagy a Tomi-mosóporokra gondolnunk (sok esetben ezeket a termékeket már teljes egészében külföldön gyártják). A magyar gyártók – illetve sok esetben a mögöttük álló multinacionális óriásvállalatok- pedig szívesen játszanak nosztalgikus érzéseinkkel. Míg a fiatalabb vásárlók számára ezek már nem feltétlenül jelentenek extra motivációt, a középkorúak és az idősebbek tudatalattijában valószínűleg örökre megmaradnak a hozzájuk kapcsolódó korabeli élménye – írja a penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >