Visszatérőben a vállalati bizalom a régióban
Régiós és magyarországi szinten is megduplázódott a bevétel-növekedéssel számoló cégek aránya. A közép- és délkelet-európai térség vállalatvezetői egyre bizakodóbbak a hitelhez jutás feltételeit illetően is, amely a teljes régió gazdasági élénkülését jelezheti – derül ki az EY legfrissebb Tőkebizalmi Barométeréből.
„Az EY felmérésének eredményeiből jól kiolvasható, hogy a közép- és délkelet-európai régió idei kulcsszava a fejlődés, és a növekedés. A válaszok alapján megújult dinamizmus és növekvő lendület jellemzi a cégeket a térségben és hazánkban is, amely a gazdaság élénkülését is magával hozhatja” – mondta Dezse Margaret, az EY Tranzakciós Tanácsadási Szolgáltatások vezető partnere.
Idén a régióban megkérdezett vállalatok fele, 52 százaléka számít bevételeik növekedésére, amely kétszerese az előző évi várakozásoknak. Ezzel párhuzamosan jelentősen emelkedett a fejlődésre koncentráló cégek aránya is, mely arány Magyarország tekintetében közel duplájára nőtt. Idén a hazai válaszadók 42 százaléka kiemelt céljának a növekedést jelölte meg, amely megegyezik a nemzetközi átlaggal.
A közép- és délkelet-európai vállalatok több mint fele, 56 százaléka bízik a hitelek bővülésében. Ez különösen jó hír, hiszen a térség cégei jövőbeni fejlesztéseiket nagyobb részt hitelből valósítanák meg, és ennek érdekében kétharmaduk növelné, vagy szinten tartaná meglévő hitelállományát az elkövetkező egy év során.
Ennek ellenére továbbra is a megfontolt lépésekben hisznek a régió vállalatvezetői. Közel felük alacsonyabb kockázatú stratégiát követ, mely az alapvető termékekre való erősebb fókuszt, valamint az új értékesítési csatornák kialakítását jelenti. Hazánkban a válaszadók merészebben látják a jövőt. Felük a termékek és szolgáltatások átalakításában, másik felük a technológiai lehetőségek kiaknázásában látják a növekedési lehetőségeket.
Habár a vállalatvezetés a fejlődést prioritásként kezeli a régióban, a tulajdonosi nyomás hatására továbbra is napirenden van a működési hatékonyság kérdése, mint a költségcsökkentés és a portfolió elemzés. Azonban e mellett kiemelt helyen szerepelnek az akvizíciós kérdések is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >