Visszaszorul a hazai élelmiszerek aránya
Az ágazat árbevétel-arányos nyeresége a múlt évben mindössze egy százalék körül mozgott. Az innovációra fordított pénz pedig nem érte el a nettó árbevétel 0,1 százalékát.Míg 2003-ban 90-92 százalék volt a hazai termelés részesedése az összes élelmiszeripari
eladásból, addig tavaly csak nyolcvan százalékot ért el. Ez a zsugorodás
majdnem minden szakágazatot érint, az elmúlt két évben csak a sör- és az
üdítőital-ipar növelte hazai eladásait.
Tavaly jelentős mértékben bővült a hús- és húskészítmények (55 százalék), a
tejtermékek (40 százalék), a cukor és cukorkészítmények (27 százalék), valamint
a növényi olajok és margarinok importja (29 százalék).
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >