Visszaszorul a hazai élelmiszerek aránya
Az ágazat árbevétel-arányos nyeresége a múlt évben mindössze egy százalék körül mozgott. Az innovációra fordított pénz pedig nem érte el a nettó árbevétel 0,1 százalékát.Míg 2003-ban 90-92 százalék volt a hazai termelés részesedése az összes élelmiszeripari
eladásból, addig tavaly csak nyolcvan százalékot ért el. Ez a zsugorodás
majdnem minden szakágazatot érint, az elmúlt két évben csak a sör- és az
üdítőital-ipar növelte hazai eladásait.
Tavaly jelentős mértékben bővült a hús- és húskészítmények (55 százalék), a
tejtermékek (40 százalék), a cukor és cukorkészítmények (27 százalék), valamint
a növényi olajok és margarinok importja (29 százalék).
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Riasztó jelek a földeken: aszály sújtja a kukoricát, a búzánál még van remény
A szakértők szerint a kukoricaállomány már most tragikus képet mutat,…
Tovább olvasom >