Visszaszorul a hazai élelmiszerek aránya
Az ágazat árbevétel-arányos nyeresége a múlt évben mindössze egy százalék körül mozgott. Az innovációra fordított pénz pedig nem érte el a nettó árbevétel 0,1 százalékát.Míg 2003-ban 90-92 százalék volt a hazai termelés részesedése az összes élelmiszeripari
eladásból, addig tavaly csak nyolcvan százalékot ért el. Ez a zsugorodás
majdnem minden szakágazatot érint, az elmúlt két évben csak a sör- és az
üdítőital-ipar növelte hazai eladásait.
Tavaly jelentős mértékben bővült a hús- és húskészítmények (55 százalék), a
tejtermékek (40 százalék), a cukor és cukorkészítmények (27 százalék), valamint
a növényi olajok és margarinok importja (29 százalék).
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >