Visszaszorul a hazai élelmiszerek aránya
Az ágazat árbevétel-arányos nyeresége a múlt évben mindössze egy százalék körül mozgott. Az innovációra fordított pénz pedig nem érte el a nettó árbevétel 0,1 százalékát.Míg 2003-ban 90-92 százalék volt a hazai termelés részesedése az összes élelmiszeripari
eladásból, addig tavaly csak nyolcvan százalékot ért el. Ez a zsugorodás
majdnem minden szakágazatot érint, az elmúlt két évben csak a sör- és az
üdítőital-ipar növelte hazai eladásait.
Tavaly jelentős mértékben bővült a hús- és húskészítmények (55 százalék), a
tejtermékek (40 százalék), a cukor és cukorkészítmények (27 százalék), valamint
a növényi olajok és margarinok importja (29 százalék).
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >