Visszaesett az online vásárlások száma Oroszországban
Tavaly 17 százalékkal csökkent az oroszországi online áruházaknál lebonyolított vásárlások száma – közölte szerdán az orosz parlament felsőházában Alekszej Fjodorov, az ország internetes kereskedelemmel foglalkozó cégeit összefogó egyesület (AKIT) elnöke.
Az online piac forgalmának értéke ugyanakkor 7 százalékkal nőtt, és elérte a 760 milliárd rubelt.
A megrendelt termékek házhoz szállításának 51 százalékát az orosz posta végezte, szemben a 2014-ben mért 39 százalékos részaránnyal. A posta tavaly 128 millió külföldi online kereskedőcégtől származó csomagot kézbesített, ami 1,8-szorosa a 2014-es, és 4,5-szerese a 2013-as adatnak. Az orosz posta tavaly összesen 140 millió csomagot szállított ki.
A határon átívelő orosz internetes kereskedelem tavaly 5 százalékkal nőtt és értéke elérte a 219,2 milliárd rubelt. A múlt évben az Oroszországba irányuló küldemények száma csaknem megduplázódott 2014-hez képest, számuk elérte a 135 milliót. A beérkező csomagok 90 százaléka Kínából származott. Az oroszországi online kereskedelemben a nemzetközi ügyletek részaránya 2015-ben 29 százalékra nőtt az egy évvel korábban mért 21 százalékkal szemben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megszólalt az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára az orosz Mere magyarországi terjeszkedésével kapcsolatban
Sokakat meglepett, hogy egy április eleji hír szerint a szibériai…
Tovább olvasom >Oroszországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése és csökkent a munkanélküliség februárban
Oroszországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése éves szinten februárban, amikor…
Tovább olvasom >Eladja a Danone oroszországi tevékenységét
A Danone állítólag a Vamin Tatarstan helyi tejipari csoportnak adja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >A Borsodi a magyar futballválogatott hivatalos söre
Együttműködési megállapodást kötött a Borsodi Sörgyár és a Magyar Labdarúgó…
Tovább olvasom >1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >