Visszaesett az online vásárlások száma Oroszországban
Tavaly 17 százalékkal csökkent az oroszországi online áruházaknál lebonyolított vásárlások száma – közölte szerdán az orosz parlament felsőházában Alekszej Fjodorov, az ország internetes kereskedelemmel foglalkozó cégeit összefogó egyesület (AKIT) elnöke.
Az online piac forgalmának értéke ugyanakkor 7 százalékkal nőtt, és elérte a 760 milliárd rubelt.
A megrendelt termékek házhoz szállításának 51 százalékát az orosz posta végezte, szemben a 2014-ben mért 39 százalékos részaránnyal. A posta tavaly 128 millió külföldi online kereskedőcégtől származó csomagot kézbesített, ami 1,8-szorosa a 2014-es, és 4,5-szerese a 2013-as adatnak. Az orosz posta tavaly összesen 140 millió csomagot szállított ki.
A határon átívelő orosz internetes kereskedelem tavaly 5 százalékkal nőtt és értéke elérte a 219,2 milliárd rubelt. A múlt évben az Oroszországba irányuló küldemények száma csaknem megduplázódott 2014-hez képest, számuk elérte a 135 milliót. A beérkező csomagok 90 százaléka Kínából származott. Az oroszországi online kereskedelemben a nemzetközi ügyletek részaránya 2015-ben 29 százalékra nőtt az egy évvel korábban mért 21 százalékkal szemben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Oroszországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése, stagnált a munkanélküliség
Oroszországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése és stagnált a munkanélküliség…
Tovább olvasom >Többségi tulajdont szerzett a Magnit az Azbuka Vkusa prémium üzletláncban
A Magnit, Oroszország egyik legnagyobb kiskereskedelmi lánca többségi részesedést vásárolt…
Tovább olvasom >Védjegybejegyzést kért a McDonaldʼs Oroszországban
A McDonaldʼs kérelmet nyújtott be az orosz szabadalmi hivatalhoz, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >