Visszaesett a Nestlé árbevétele
Közzétette harmadik negyedéves gyorsjelentését a svájci élelmiszer-ipari konszern, a Nestlé. A társaság összességében visszaeső árbevételről számolt be, ebben a negatív árfolyamhatáson túl a vállalat egyes részlegeinek eladása is szerepet játszott. A menedzsment véleménye szerint az erős frank komoly negatív hatást fejt ki az árbevételre, és költségcsökkentéssel már egyre kevésbé tudják kompenzálni a devizahatásból eredő bevétel-kiesést.
Az év első 9 hónapjában a társaság 60,9 milliárd svájci frankos árbevételt ért el, az organikus növekedés 7,3 százalékos volt, ebből 4,1 százalékot a volumen növekedése 3,2 százalékot pedig a magasabb árazás magyaráz. A negyedéves gyorsjelentés alapján a kedvezőtlen devizahatások 15,1 százalékkal csökkentették az árbevételt, az összes bevétel csökkenésében azonban a társaság egyes részeinek eladása is szerepet játszik. A jelentési időszakban vált meg a Nestlé a szemészeti termékeket gyártó Alcontól, a kieső árbevétel csökkentette a Nestlé összes bevételét.
A 7,3 százalékos organikus növekedés azt jelenti, hogy a Nestlé a fontosabb termékcsoportokban és a lényegesebb termékek esetében piaci részesedést tudott szerezni szektortársaitól. A növekedés legmagasabb az Ázsiai térségben volt (+13,1%), Amerikában 5,8 százalékkal, Európában 5 százalékkal nőtt az árbevétel. A fejlett piacokon a növekedés csupán 4 százalékos volt, a fejlődő régiókban azonban 13 százalékos volt a bővülés.
Az év egészére a menedzsment a társaság hosszú távú növekedési üteme, vagyis 5-6 százalék feletti bővüléssel számol, valamint az árfolyamhatásokat kiszűrve emelkedő profitabilitást vár.
A Nestlé a svájci vállalatok közül már nem az első, amely az erős frankra panaszkodik, a csokoládéiról ismert Lindt&Sprüngli is komoly negatív hatásokkal szembesül az erős frank miatt, és bár a költségek csökkentésével a menedzsmentek reagálnak ezekre a hatásokra, a racionalizálásnak már nincsen sok helye, vélik az alpesi ország vállalatainak vezetői – írja a portfolio.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >