Magazin: Vissza a természethez
Különleges összetevők, innovatív funkció vagy biokészítmény. A kozmetikumok teljes kategóriájában a speciálisabb termékek hol egy kisebb szegmensben foglalnak el stabil pozíciót, hol a mainstreamben járulnak hozzá egy teljes alkategória növekedéséhez.
A kép vegyes, fogyasztói oldalról viszont két jellemző igény könnyen azonosítható e termékek vásárlásakor: a természetes összetevők és a környezetvédelem, mely utóbbi fogyasztói szempont egyre jelentősebb aránnyal van jelen. Piaci szereplőket kérdeztünk alternatív, innovatív, különleges termékeik aktualitásairól.
Még tudatosabbak a vásárlók
A L’Oréal tájékoztatása szerint Magyarországon a különleges kozmetikumok penetrációja viszonylag alacsony a környező országokhoz, valamint az Európai Unió átlagához képest, ezt az arányt viszont az innovatív, extra funkciót nyújtó termékek növelni tudják.
– A L’Oréal mint a világ vezető szépségipari vállalata, folyamatos innovációkkal is az élen jár – mondja Vadász Péter kereskedelmi igazgató. – A cég forgalmának közel 4%-át költi kutatás-fejlesztésre, ami jóval magasabb az átlagnál. 2018-ban több mint 500 szabadalom köthető hozzánk. Kiemelném a Garnier Micellás arctisztítóvizet, mely jelentősen növelte az arctisztítók piacát és a kategória használóinak számát, és több éve a legtöbbet eladott arcápolási termék. Hajfesték kategóriában pedig a Magic Retouch hajtőszínezőspray-család könnyíti meg a hétköznapokat. A fogyasztói trendek között a természetes alapanyagú termékek iránti érdeklődés kiemelkedő helyen szerepel. Erre az igényre vezeti be a L’Oréal a Garnier BIO bőrápolási termékcsaládot. A vegán formulát tartalmazó termékeket Cosmos Organic tanúsítvánnyal látta el az Ecocert Greenlife a Cosmos sztenderd alapján. Termékeink több összetevője is megújuló forrásból származik, legtöbbjük a fair trade szabályainak megfelelő kereskedelemből származik. A csomagoláshoz a lehető legtöbb újrahasznosított és újrahasznosítható anyagot használtunk – nyilatkozza a szakember. – A L’Oréal az elmúlt években mind fontosabbá váló fenntarthatóság terén is komoly lépéseket tett. Az egyetlen olyan vállalat a világon, amelyet a CDP „AAA” minősítéssel mint a környezetvédelem egyik globális vezetőjét három egymást követő évben is elismerte.
A cég tapasztalatai szerint a ma már pillanatok alatt elérhető információk tudatosabbá tették a fogyasztókat. A termék minőségén, hatékonyságán, összetevőin és más fizikai tulajdonságain kívül a fogyasztói visszajelzések is befolyásolják a vásárlási döntést, amelyeket egyre aktívabban is osztanak meg. Emellett megfigyelhető, hogy offline vásárlás alkalmával mind többen használják telefonjukat az azonnali információszerzésre.
Az óceánok élővilágát menti a világmárka
Óriási lépést tett a világ óceánjaiban található műanyag szemét felszámolására a Head&Shoulders. A Procter&Gamble hajápolási márkája a világon elsőként az onnan kinyert műanyag szemét újrafelhasználásával gyártja samponjaihoz a flakonokat.
– A világ vezető samponmárkája nem kisebb célt tűzött maga elé, minthogy Európa tengerpartjairól összegyűjtse a műanyag szemetet, és abból samponos flakonokat készítsen – nyilatkozza a kezdeményezésről Krubl Yvette, a cég közép-európai vállalati kommunikációs managere. – Az első, limitált mennyiségű termék 2017 nyarán került bemutatásra a francia piacon, amely újrahasznosítási szakértőkkel, a TerraCycle-lel, mely Európa legnagyobb hulladékkezelő cége, valamint a Suezzel együttműködésében valósult meg. Ezzel a lépéssel az első hajápoló termék a világon, amely tengerből nyert műanyag hulladékot hasznosít újra – idézi a szakember Virginie Helias, a Procter&Gamble fenntarthatóságért felelős alelnökének szavait.
A projekt több száz civil szervezetet és önkéntest tömörített egybe, hogy az égető problémára együtt találjanak megoldást. A partnereknek köszönhetően a Head&Shoulders megtalálta azt a forradalmi megoldást, amellyel részt vehet a környezetszennyezés mérséklésében.
– E termékek piacra kerülése nemcsak a tengerpartokat tisztítja meg a hulladéktól, de a vásárlókat is ösztönzi a környezet védelmében tett személyes erőfeszítésekre – emeli ki Krubl Yvette, aki hozzáteszi, hogy a tengerben lévő hulladékból kinyert műanyag csak egy eleme a Procter&Gamble fenntarthatóságért tett törekvéseinek. – Nemrégiben jelentettük be, hogy hajápolási termékeinek csomagolásában 25%-ra emeljük az újrafelhasznált műanyagok arányát, illetve a másik 75%-a is újrafelhasználásra alkalmas műanyag, ami évi 500 millió palack esetében már látványos mennyiség. Ez azt jelenti, hogy a többi hajápolási márka, így többek között a Head&Shoulders, a Pantene és az Aussie csomagolása is fenntarthatóbb lesz.
A szakember tájékoztatása szerint 2018-ig, egy év alatt 500 millió darab palackban összesen 2600 tonna ilyen előállítású műanyag került felhasználásra.
A környezettudatosság az innováció motorja
A szájápolási kategóriát gazdagítja a Target Sales Group Kft. egyik idei bevezetése, melyről Juhász-Tabár Zsuzsa termékmenedzser számol be lapunknak:
– Egy igazán környezettudatos innovációt vezetünk be a hazai piacra: a teljesen újrahasznosított műanyagból készült, BPA-mentes, biosörtével ellátott Jordan Green Clean fogkefét felnőtt és gyerekeknek szánt változatban is. Mind többet halljuk, hogy a műanyag anyagok elszaporodása a természetben egyre súlyosabb probléma, ezért gondoljuk, hogy a Green Clean egy igazi áttörés lesz a fogkefepiacon. Úgy hisszük, a fogyasztók a vásárlásaik során szívesebben választanak egy, a konkurenciához árban hasonló terméket, ha tudják, hogy azzal egy kicsit ők is hozzájárulnak a környezet védelméhez. Úgy gondoljuk, egyre több a környezettudatos vásárló, aki tisztában van azzal, hogy ha a műanyagokat okosabban használjuk, újrahasznosítással csökkenthetjük a környezetre rótt terhet. Meggyőződésünk, hogy a 100%-ban újrahasznosított műanyagból készült nyéllel és a 100%-ban megújuló erőforrásból (ricinus növényből) előállított sörtékkel rendelkező Jordan Green Clean fogkefe igazi sikertörténet lesz a magyar piacon. Természetesen a termék csomagolásánál is odafigyeltünk a környezettudatosságra, így az újrahasznosított papírból kerül legyártásra – sorolja az innováció számos előnyét Juhász-Tabár Zsuzsa, aki a bevezetés kapcsán elmondja, hogy a teljesen öko Green Clean fogkefék felnőtt és gyerek variánsait is árakciókkal, fogyasztói promóciókkal és véleményvezérek bevonásával szeretnék népszerűsíteni.
A kémiai terhelés csökkentése a cél
A Florin Zrt. az egészséges kozmetikumok elkötelezettjeként a fogyasztók szervezetét érő kémiai terhelés csökkentése érdekében folyamatosan javítja termékei összetételét, hogy azokban minél természetesebb alapanyagok kerüljenek felhasználásra. A Dermaflora termékek gyártása során így a káros, vagy aggodalomra okot adó alapanyagokat teljes mértékben mellőzik, tudjuk meg Linczmayer Attilától, a cég marketingvezetőjétől.
– Egyre több az érzékeny bőrű vásárló, ami sok esetben annak a következménye, hogy a kozmetikumok használatával túl sok vegyi anyaggal találkozunk – vázolja a szakember. – A vásárlók részéről egyre erőteljesebb az igény a természetesebb, kevesebb vegyi anyagot tartalmazó kozmetikai termékek iránt, ezért kifejezetten nagy hangsúlyt fektetünk az antiallergén összetevők és receptúrák kialakítására. Ezen törekvésünk zászlóshajója a Dermaflora Natural termékcsaládunk, amely mindenfajta káros és allergén anyagoktól mentes összetételű termékeket (dezodorok, samponok, tusfürdők, testápolók, folyékony szappanok) tartalmaz, így azokat az allergiában szenvedők vagy érzékeny bőrűek is használhatják.
A márka egyik legújabb fejlesztése férfi felhasználók számára a Dermaflora FOR HIM termékcsalád, melynek termékei (dezodorok, borotvahab, after shave gélbalzsam, arcgél) kifejezetten a férfiak bőrére optimalizált összetétellel készülnek, olyan természetes hatóanyagok hozzáadásával, amelyek védik, ápolják és fiatalon tartják a bőrt, anélkül, hogy bármiféle irritációt okoznának.
– A Florin Zrt. szerencsés helyzetben van, mert rendelkezik saját fejlesztési részleggel, modern, jól felszerelt laborral, és emberöltőnyi tapasztalattal a háta mögött folyamatosan a fejlesztés élvonalában tud lenni. Elkötelezettek vagyunk, hogy folyamatosan javítsuk termékeink összetételét, cél a minél természetesebb alapanyagok felhasználása, a felhasználók szervezetét ért kémiai terhelés csökkentése – tette hozzá Linczmayer Attila.
Forradalmi összetétel, azonnali hatás
A Yamuna Kft. folyamatosan figyeli a világ szépségtrendjeit, de mindent úgy emel be saját fejlesztései közé, hogy termékeinél a bőrbarát jelző megmaradhasson.
– Saját fogyasztóink részéről nem az innováció az elsődleges elvárás, hanem hogy a már megszeretett kozmetikumokat új illatokkal más formában is megvásárolhassák, nem utolsósorban pedig, hogy a Yamuna kozmetikumok minél hatásosabbak legyenek – nyilatkozza Szabó Patrícia PR- és kommunikációs vezető. – Innovációinkat mindig egy fő szempont mentén végezzük: a termék ne allergizáljon. Néhány kozmetikumunk dermatológiailag is tesztelt, így ezzel is garantáljuk, hogy vásárlóink bőrének egészsége jó kezekben van, ha termékeinket vásárolja. Legújabb büszkeségünk a Beauty Elixir arckrémcsaládunk, mely azon elv alapján született, hogy a fogyasztók nem érnek rá hónapokig várni arra, míg egy arckrém kifejti a hatását. Ez az arckémcsalád már 2-3 hét alatt is fiatalosabbá varázsolja az arcot, de akár már egyetlen reggelen is instant szépítést végezhetünk bele. A benne található TriGen komplex olyan újszerűen kombinált hatóanyagokat tartalmaz, melyek a magyar piacon jelenleg egyedülállóak. Ezenkívül tusfürdőink most kerültek át új, egyszerűbb adagolást biztosító tubusokba, a méltán kedvelt kézkrémeink pedig a táskába is bedobható, praktikus csomagolást kaptak. A rohanó élethez igazodunk, értéket közvetítve.
A cég a közösségi média felületein való kommunikáció során vásárlói, valamint bloggerek és a sajtó számára nemcsak a termékekről oszt meg információkat, de a gyártási folyamatokba is betekintést nyújt.
– Indítottunk egy saját weboldalt, a yamunaelixir.hu-t, ahol vásárlók véleményei is olvashatóak, emellett szépségnagykövetünkkel, Farkasházi Rékával is rögzítettünk egy beszélgetést. Hiszünk abban, hogy lózungok helyett igazi eredményeket és alternatívákat kell a vásárlók számára kínálni – foglalja össze a cég törekvéseit Szabó Patrícia.
Kapcsolódó cikkeink
A greenwashing ma már kevés lenne
Nagy átalakulások várhatóak a piacon: a változó fogyasztói igényekre és…
Tovább olvasom >10%-os részesedést vásárol a L’Oréal a svájci Galdermában
A francia L’Oréal kozmetikai vállalat 10%-os részesedést szerez a svájci…
Tovább olvasom >AI a szépségiparban: A L’Oréal bionyomtatott bőrrel, GenAI tartalomlaborral és AI asszisztenssel hozza el a jövőt
A Viva Tech-en egy figyelemre méltó bionyomtatott bőrtechnológiát mutatott be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >