Virtuális élelmiszerpiac a minőségi magyar terméknek

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 10. 19. 00:00

Pár hónapja indult el Magyarország első virtuális piaca, ahol egymásra találhat a kereslet és a kínálat. A webes piac célkitűzése egybecseng a Szociális Bolthálózat elveivel: kihagyni a felvásárlókat és a kereskedőket az értékesítési láncból.

Az oldal tulajdonosa és megálmodója, Ferkai László – aki másodmagával szerkeszti a weboldalt -, úgy véli Magyarország egyik kitörési pontja a mezőgazdaság lehet, mégis a magyar gazdák a megtermelt árut nem, vagy csak rendkívül nyomott áron tudják eladni. „Célunk, hogy magyar lakosság biztonságos magyar élelmiszerekhez juthasson. Úgy látjuk: túl sok a külföldi áru, amely távolról sem olyan jó minőségűek, mint a hazai. Olyan megoldást kerestünk, ami gazdaságos, mindenki számára elérhető, és olcsó" – mondta el Ferkai. Így indult el 2009 májusában a virtuális piactér, a piachely.hu.
A virtuális piactér még gyerekcipőben jár; de az oldal tulajdonosai bizakodók.
Az eladásra kínált portéka minőségét a weboldal készítői nem ellenőrzik, a termékek minőségéért, biztonságáért az eladó felel. A vásárló azonban egy beépített minősítő rendszer segítségével véleményezheti a vásárlást, az eladót és magát a terméket is.
Bár a webpiac Általános Szerződési Feltételei (ÁSZF) nem tiltják a külföldi termelők regisztrációját, jellemzően mégis határon belüli vállalkozások jelentkezésére számítanak a készítők. Jelenleg a csatlakozás mind vásárlói, mind eladói részről ingyenes, ám amikor a forgalom eléri a kívánt mértéket, jelképes helypénzt kell majd fizetniük az eladóknak – tudósít a virtuális piacról az Origo.




Kapcsolódó cikkeink