Virsli: Értékben stabil, mennyiségben csökkenő trend
Legutóbb tavaly, 2012. november–decemberben 25 százalékkal több virslit adtak el, mint előtte szeptember–október során. A tavalyelőttinél tehát még erősebb szezonja volt a kiskereskedelemnek, mivel akkor 23 százalékkal nőtt a forgalom mennyiségben, az év utolsó két hónapjában, a megelőző kéthónapos periódushoz viszonyítva.
Idén mennyiség szempontjából eddig alacsonyabb a virsli iránti kereslet, mint tavaly. Az élelmiszerboltok 18 ezer tonnát meghaladó mennyiséget értékesítettek az első nyolc hónapban; 5 százalékkal kevesebbet, mint tavaly január–augusztus során. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Értékben idén január–augusztus között az élelmiszerüzletek – hentes szakboltok nélkül – több mint 21 milliárd forint bevételt értek el; ez közel azonos, mint az egy évvel korábbi, hasonló periódusban.
Az olcsóbb, kimért virsli részaránya az eladott mennyiségből 21 százalékot ért el a legutóbbi nyolc hónap során; 1 százalékponttal többet, mint múlt év január–augusztusban. Azzal egy időben az önkiszolgáló mutatója 80-ról 79 százalékra változott.
A virsli – mennyiségben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése (százalékban)
Bolttípus |
2012. január–augusztus |
2013. január–augusztus |
2500 nm felett | 25 | 25 |
401–2500 nm | 47 | 48 |
201–400 nm | 8 | 8 |
51–200 nm | 15 | 15 |
50 nm és kisebb | 5 | 4 |
Forrás: Nielsen
Ami az árakat illeti: drágult a virsli. Kilogrammonként 1140 forintos, mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárat regisztráltunk, idén július–augusztusban. Ezzel szemben a tavalyi hasonló periódusban 1130, tavalyelőtt 1079 forintba került.
Ha az eladáshelyeket nézzük, a koncentráció folytatódott. A 400 négyzetméteresnél nagyobb csatornák vitték el idén január–augusztusban a mennyiségi eladások 73 százalékát, ami 1 százalékponttal meghaladja a tavalyi hasonló időszakét.
A bolttípusok súlya a nagy eladóterű csatornáknál változott. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatornára jutott az eladott mennyiség csaknem fele, 48 százaléka. Ez 1 százalékponttal haladja meg a tavaly január–augusztusi piacrészt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >