VIMOSZ: januárban jelentősen javultak a turisztikai cégek várakozásai
Januárban jelentősen javultak a turisztikai cégek várakozásai az egy évvel korábbihoz képest – közölte a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ) a GKI Gazdaságkutató közreműködésével végzett legfrissebb felmérése alapján az MTI-vel kedden.
A Turizmus Konjunktúra Index (tki) januárban plusz 3 ponton állt, mely azt jelenti, hogy az ágazat szereplői helyzetüket enyhén javulónak érzékelik. Az index értéke jelentősen, 9 ponttal nőtt az év első hónapjában – ami az index mérésének kezdete óta a második legnagyobb növekedés-, ezzel jelentősen, 21 ponttal haladja meg az egy évvel ezelőtti értékét.
A szálláshely-szolgáltatásban jelentősen nőtt az index (plusz 8 pontra) , míg a vendéglátásban közepes mértékben (mínusz 3 pontra), az egyéb turisztikai szektorban pedig kis mértékben emelkedett (plusz 5 pontra).
A szálláshely-szolgáltatásban ezzel megközelítette a mindenkori legmagasabb értékét, míg a vendéglátásban a pozitív elmozdulás ellenére még mindig nem érte el a semleges szintet (0 pontot), amely felett legutóbb még 2022. júniusban állt az index értéke.
A turisztikai cégek 63 százaléka a működési költségek növekedéséről számolt be az elmúlt 3 hónapra, a költségnövekedés átlagosan 22 százalékot tett ki. A cégek 56 százaléka számolt be szolgáltatási árainak növekedéséről az elmúlt 3 hónapra, az áremelkedés átlagosan 11 százalékot tett ki. Vagyis a működési költségek és a szolgáltatási árak emelkedése közötti olló januárban kissé nyílt.
Közölték: a következő három hónapban az előző év azonos időszakához képest a szállásadók 53 százaléka növekedést, 15 százalékuk pedig visszaesést vár a vendégéjszakák számában, a többiek nem várnak változást. A vendéglátásban működők közel harmada vár vendégforgalom-növekedést az előző év azonos időszakához képest, míg 27 százalékuk visszaesést prognosztizál.
Kapcsolódó cikkeink
Egy felmérés szerint a magyarok 36 százaléka tervez külföldi nyaralást az idén
A magyarok 36 százaléka tervez külföldi nyaralást az idén nyáron,…
Tovább olvasom >Horvát tengerpart, magyar szívvel: ismét Vir a nyár favoritja
A 2025-ös nyári szezonban is Horvátország számít a legkedveltebb külföldi…
Tovább olvasom >Megszületett a turizmus bankja: új néven és szerepben indul újra az Uránia Záloghitel
Lényegében létrejött a hazai turizmus első dedikált pénzügyi szolgáltatója: az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >