Világszerte 40 millió gyermeknek hoz diósgyőri csokit idén a nyuszi
Közel 2000 tonna húsvéti csokoládét gyártottak az idei szezonra a Nestlé diósgyőri üreges csoki üzemében, 7 százalékkal többet, mint tavaly. Ebből 90% exportra,217 tonna, azaz több mint 5 millió darab pedig a hazai piacra készül. A cég 29,9 %-os értékbeni piaci részesedéssel őrzi vezető pozícióját a hazai üreges csokoládé piacon.
„A magyar és a külföldi vásárlók egyaránt a nemzetközi ismert márkákat, és a klasszikus nyuszi, tojás, csibe figurákat keresik húsvétkor némi különlegességgel – figurába rejtett figura, színes csoki-drazséval töltött üreges csoki, egyedi, például mentás ízesítés” – mondja Jean-Pierre Polanen, a diósgyőri Nestlé gyár igazgatója.
A 4 kontinens 24 országába készülő csokifigurák kapcsán évekig az angol piac volt a termékújdonságok mozgatója, de az utóbbi két évben a kanadai, francia és olasz piacok is sok új kéréssel látták el a diósgyőri fejlesztő csapatot. Emellett egyre növekszik azoknak az országoknak a száma, amelyek a karácsonyi szezon mellett Valentin-napra vagy Halloweenre is rendelnek üreges figurákat.
A vevők külföldön és itthon egyaránt egyre tudatosabbak. A magas minőséget keresik versenyképes áron. Ennek köszönhetően az üreges figurák minősége sokat emelkedett az elmúlt években. A Magyar Édességgyártók Szövetségének adatai szerint 9 év alatt a valódi csokoládéból készült figurák értékbeni részesedése50%-ról 90%-ra emelkedett a hazai kereskedelemben, a húsvéti és karácsonyi szezont is beleértve. A diósgyőri gyár a hazai és az export piacokra egyaránt csak és kizárólag valódi csokoládéból készíti termékeit évek óta.
„A közel 400 dolgozónkból minden 5. kollégánk már 3 évtizede dolgozik azon, hogy méltán ismertek és elismertek legyenek a diósgyőri üreges csokoládék” – teszi hozzá a gyárigazgató.
Kapcsolódó cikkeink
Bővíti speciális fehérjetermékeket előállító gyárát a Nestlé Németországban
A Rosbach vor der Höhe-i telephelyen a Nestlé Vitaflo üzletága…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >Weboldal indításával támogatja a Nestlé a fogyókúrás szereket szedőket
A Nestlé egészségügyi részlege új online platformot indított a testsúlycsökkentő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Milliók dönthetnek milliókról akár egy mozdulattal a Tescónál
Emberek millióinak kezében van újra több millió forint és környékbeli…
Tovább olvasom >Egészséges nyári táplálkozási tippeket ad az Eisberg növényi zsírokkal
Az igazi forró nyár beköszöntével sokan törekednek egészségesebben táplálkozni, de…
Tovább olvasom >