Világszerte 40 millió gyermeknek hoz diósgyőri csokit idén a nyuszi
Közel 2000 tonna húsvéti csokoládét gyártottak az idei szezonra a Nestlé diósgyőri üreges csoki üzemében, 7 százalékkal többet, mint tavaly. Ebből 90% exportra,217 tonna, azaz több mint 5 millió darab pedig a hazai piacra készül. A cég 29,9 %-os értékbeni piaci részesedéssel őrzi vezető pozícióját a hazai üreges csokoládé piacon.
„A magyar és a külföldi vásárlók egyaránt a nemzetközi ismert márkákat, és a klasszikus nyuszi, tojás, csibe figurákat keresik húsvétkor némi különlegességgel – figurába rejtett figura, színes csoki-drazséval töltött üreges csoki, egyedi, például mentás ízesítés” – mondja Jean-Pierre Polanen, a diósgyőri Nestlé gyár igazgatója.
A 4 kontinens 24 országába készülő csokifigurák kapcsán évekig az angol piac volt a termékújdonságok mozgatója, de az utóbbi két évben a kanadai, francia és olasz piacok is sok új kéréssel látták el a diósgyőri fejlesztő csapatot. Emellett egyre növekszik azoknak az országoknak a száma, amelyek a karácsonyi szezon mellett Valentin-napra vagy Halloweenre is rendelnek üreges figurákat.
A vevők külföldön és itthon egyaránt egyre tudatosabbak. A magas minőséget keresik versenyképes áron. Ennek köszönhetően az üreges figurák minősége sokat emelkedett az elmúlt években. A Magyar Édességgyártók Szövetségének adatai szerint 9 év alatt a valódi csokoládéból készült figurák értékbeni részesedése50%-ról 90%-ra emelkedett a hazai kereskedelemben, a húsvéti és karácsonyi szezont is beleértve. A diósgyőri gyár a hazai és az export piacokra egyaránt csak és kizárólag valódi csokoládéból készíti termékeit évek óta.
„A közel 400 dolgozónkból minden 5. kollégánk már 3 évtizede dolgozik azon, hogy méltán ismertek és elismertek legyenek a diósgyőri üreges csokoládék” – teszi hozzá a gyárigazgató.
Kapcsolódó cikkeink
Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >A testsúlykontrollt támogató italt dob piacra a Nestlé
A Boost étkezés előtti ital a globális élelmiszeróriás legújabb terméke,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl a 2025-ös férfi kézilabda-bajnokság ™ partnere
A Lidl továbbra is támogatja a kézilabda-közösséget és a 2025-ös…
Tovább olvasom >Színpadon a Halott Pénz: megérkezett az Unicum Akusztik 4. adása!
Különleges hangulatot és izgalmas kollaborációt csempész a télbe az Unicum…
Tovább olvasom >Hamis JYSK webshopok terjednek az interneten: ezekről ismerhetők fel a csalók
Online vásárolni meglehetősen egyszerű és kényelmes, azonban sajnos gyakran kockázatokat…
Tovább olvasom >