Világnapján ünnepeljük a csokoládét!
Nehéz, sőt, már-már fájó elképzelni egy olyan világot, amelyben nincsenek csokoládés finomságok. Július 7-én tartják világszerte a Csokoládé Világnapját, mely a több száz éve milliókat elvarázsoló édesség előtt tiszteleg. E jeles alkalomból összegyűjtöttünk öt meglepő érdekességet az egyik legismertebb édességről, a Snickers® csokoládészeletről.
A Csokoládé Világnapot minden év július elején ünneplik, vélhetően annak emlékére, hogy Európában először 1550 körül jelent meg a csokoládé. Bár a pontos dátum vitatott, az ünnep mára globális eseménnyé vált, különleges hagyományokkal és rekordokkal. Ennél alkalmasabb időpontot keresve sem találhatnánk, hogy kóstolót adjunk az egyik legismertebb csokoládészelet történetéből.
A Mars által 1930-ban megalkotott Snickers® szelet évtizedek óta hódít világszerte nugát, karamell, földimogyoró és tejcsokoládé egyedülálló kombinációjával. A Time magazin szerint mára ez a világ egyik legkedveltebb édessége. Íme a Snickers® sikertörténete – öt meglepő tényben összefoglalva:
- A dráma a név mögött
A Snickers® elnevezése egy lóhoz kötődik. A Mars család kedvenc lova nem sokkal az új termék bemutatása előtt pusztult el, így az állat tiszteletére nevezték el az édességet. Pikáns érdekesség, hogy az Egyesült Királyságban sokáig Marathon néven volt forgalomban, mivel a „Snickers” a „knickers” (alsónemű) szóra emlékeztethette a fogyasztókat. Csak 1990-ben tértek át az eredeti névre, majd 2024-ben limitált retró kiadásban ismét megjelent a Marathon, óriási nosztalgiát ébresztve a brit vásárlókban. - Édesség galaktikus hírnévvel
1975-ben egy csapat csillagász egy újonnan felfedezett halovány objektumot – egy törpegalaxis-jelöltet – nem hivatalosan Snickersnek nevezett el. A felfedezés ugyanis időben egybeesett a csokiszelet népszerűségének robbanásszerű növekedésével, és ez jutott éppen a tudósok eszébe abban a pillanatban. - Támogatja a sport és a szórakoztatás világát
A Snickers® márka hosszú évtizedek óta aktívan támogatja a nemzetközi sporteseményeket. Már az 1984-es Los Angeles-i olimpián is hivatalos támogatóként szerepelt, továbbá vezető futball- és atlétikai események partnere is volt. - Felejthetetlen reklámkampányok
A márka sikerének egyik titka különleges reklámkampányaiban rejlik. Ezek közül is kiemelkedik a 2010-es „Kivagy, ha éhes vagy?” kampány, amely Betty White főszereplésével, a Super Bowl alatt mutatkozott be. A kampány brit verziójában Rowan Atkinson játszott egy ügyetlen kung-fu mestert autentikus kínai környezetben. A szlogen gyorsan globális népszerűségre tett szert, és a popkultúra részévé vált, ezáltal is erősítve a márka fő üzenetét: tökéletes snack lehet a mindennapokban. - Közel 100 év csokoládétörténelem
Ma a Snickers® nem csupán népszerű édesség, hanem valódi kulturális ikon, amely filmekben, sorozatokban és milliók hétköznapjaiban is jelen van. Az édesség, amely immár 95 éve képviseli az energiát, az örömöt és a világszerte ismert ízt, továbbra is rendületlen népszerűségnek örvend.
Ünnepeljük együtt a csokoládé hosszú utazását, mely a 16. századi Európából indulva mára globális szenvedéllyé vált. A Csokoládé Világnapon remek alkalom nyílik arra, hogy egy szelet elfogyasztásával vagy a gazdag történelem felidézésével megjutalmazzuk magunkat.
Kapcsolódó cikkeink
Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >Gondok vannak csoki-fronton
Miközben egyre többet fizetünk a prémium csokoládékért, a kakaótermesztők többsége…
Tovább olvasom >Terápia időpont nélkül, munkaidőben – a kutyabarát iroda nagyon adja
A stresszoldás és a mentális jóllét igen fontos hatással van…
Tovább olvasom >További cikkeink
Most akár 20%-kal olcsóbban szerezhetők be a magyar lecsó alapanyagai a PENNY-ben
A nyári szezon kihagyhatatlan kedvence a friss, házias lecsó, amelyhez…
Tovább olvasom >Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Fejlesztésben látják a jövőt a hazai KKV-k
A cégek döntő többsége vágyik rá, és tervez a technológiai…
Tovább olvasom >