Világméretű séta az éhezés ellen
Az Unilever Magyarország munkatársai idén is részt vesznek a Walk the World sétán, mely május 29-én, gyereknapon 10 órakor indul a Normafától. Az elmúlt évek során a vállalatcsoport több ezer alkalmazottja, mintegy ötven országból csatlakozott a sétához hogy felhívja a figyelmet a gyerekkori alultápláltság világméretű problémájára, és adománygyűjtéssel járuljon hozzá az éhínség elleni küzdelemhez. A tavalyi évben az Unilevernek 4 millió euróval sikerült támogatnia a programot.
Az ENSZ szárnyai alatt működő Walk the World egy 2003-ban, a World Food Programme (WFP) által indított figyelemfelkeltő és adománygyűjtő séta, mely a gyermekek éhezése és alultápláltsága ellen harcol. A Walk the World a WFP és vállalati partnerei, az Unilever, a TNT és a DSM összefogásával működik. Tavaly 130 ezer ember, a világ 157 pontján indult figyelemfelkeltő sétára. Adományaik segítségével 14 600 gyermek részére sikerült egy egész évre biztosítani az iskolai étkeztetést a világ legszegényebb országaiban.
Az Unilever 2007-ben csatlakozott a kezdeményezéséhez, tavaly 4 millió eurót gyűjtött össze és ajánlott fel segítségül. 2011-től az együttműködés új szakaszába lépett, a partnerek egy speciális 5 éves terv megvalósításába kezdtek, a nagyobb hatásfok érdekében koncentráltan két kiválasztott ország, Bangladesh és Indonézia éhező gyermekeit támogatva.
Elkötelezett Unilever dolgozók
Az Unilever számára fontos dolgozói bevonása és elkötelezettsége. A munkatársak számára rendszeren szerveznek önkéntes napokat, hogy a mindennapi munkájuk mellett közösségi munkával tehessék szebbé környezetüket és segíthessenek ahol szükséges. A vállalat alkalmazottjai például újítottak már fel és festettek ki mentőállomást Bicskén, és ahogy idén is, rendszeresen részt vesznek és adományaikkal támogatják a Walk the World sétát.
A kezdeményezés tökéletes összhangban van az Unilever nemrég indított Fenntartható Életmód Tervével, melynek egyik célkitűzése, hogy a vállalat 2020-ig több mint egy milliárd embert segítsen egészségének és életszínvonalának jobbá tételében. A világ egyik legnagyobb vállalataként, az Unilevernek érdekében és módjában is áll segíteni a fejlődő világ országaiban élőket. A legfontosabb, amiben a vállalat közreműködhet: a tiszta víz biztosítása, az általános higiénia növelése a fertőzések és betegségek megelőzésének érdekében, valamint egészséges és tápláló élelmiszerek eljuttatása.
A World Food Programról
Az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete 1945. október 16-án alakult. A szervezet 1979-ben döntött az élelmezési világnap megrendezéséről, amelyet a szervezet alapításának napján, minden évben október 16-án tartanak. Az ENSZ a világnap alkalmából minden évben más-más témát állít fókuszba.
Az élelmezési világnap bejegyzéséről az 1948-ban elfogadott Emberi Jogok Nyilatkozatában foglaltak alapján határoztak. A nyilatkozat kinyilvánítja,hogy minden személynek joga van saját maga és családja egészségének és jólétének biztosítására alkalmas életszínvonalhoz, nevezetesen élelemhez , ruházathoz, lakáshoz, orvosi gondozáshoz, valamint a szükséges szociális szolgáltatásokhoz, joga van a munkanélküliség, betegség, rokkantság, özvegység, öregség esetére szóló, valamint mindazon más esetekre szóló biztosításhoz, amikor létfenntartási eszközeit akaratától független körülmények miatt elveszíti. (Részlet az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatából – 25. cikk)
A legsúlyosabb helyezet az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági szervezete szerint Afrikában alakult ki (lásd: éhezés világtérképe). Az élelemhiány enyhítésén fáradó ENSZ nemcsak élelmiszeradagok kiosztásával kívánja orvosolni a problémát, hanem öntőző rendszerek kiépítésével, ellenállóbb növények genetikai előállításával, oktatással és más hasonló eszközökkel. Célja, hogy az Emberi Jogok Nyilatkozatában megfogalmazott elv megvalósuljon.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyitott Esztergom első McDonald’s étterme
A mai napon megnyílt Esztergom város első McDonald’s étterme. A beruházás…
Tovább olvasom >Megjelent a világ első unalmas telefonja a Heineken jóvoltából
A Heineken® a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta…
Tovább olvasom >MediaMarkt: Kincset érő tárgyak lapulnak a magyarok szekrényeiben
Lefelé vásárlással kompenzáljuk az egyelőre még bizonytalan anyagi helyzetünket, de…
Tovább olvasom >