Világméretű séta az éhezés ellen
Az Unilever Magyarország munkatársai idén is részt vesznek a Walk the World sétán, mely május 29-én, gyereknapon 10 órakor indul a Normafától. Az elmúlt évek során a vállalatcsoport több ezer alkalmazottja, mintegy ötven országból csatlakozott a sétához hogy felhívja a figyelmet a gyerekkori alultápláltság világméretű problémájára, és adománygyűjtéssel járuljon hozzá az éhínség elleni küzdelemhez. A tavalyi évben az Unilevernek 4 millió euróval sikerült támogatnia a programot.
Az ENSZ szárnyai alatt működő Walk the World egy 2003-ban, a World Food Programme (WFP) által indított figyelemfelkeltő és adománygyűjtő séta, mely a gyermekek éhezése és alultápláltsága ellen harcol. A Walk the World a WFP és vállalati partnerei, az Unilever, a TNT és a DSM összefogásával működik. Tavaly 130 ezer ember, a világ 157 pontján indult figyelemfelkeltő sétára. Adományaik segítségével 14 600 gyermek részére sikerült egy egész évre biztosítani az iskolai étkeztetést a világ legszegényebb országaiban.
Az Unilever 2007-ben csatlakozott a kezdeményezéséhez, tavaly 4 millió eurót gyűjtött össze és ajánlott fel segítségül. 2011-től az együttműködés új szakaszába lépett, a partnerek egy speciális 5 éves terv megvalósításába kezdtek, a nagyobb hatásfok érdekében koncentráltan két kiválasztott ország, Bangladesh és Indonézia éhező gyermekeit támogatva.
Elkötelezett Unilever dolgozók
Az Unilever számára fontos dolgozói bevonása és elkötelezettsége. A munkatársak számára rendszeren szerveznek önkéntes napokat, hogy a mindennapi munkájuk mellett közösségi munkával tehessék szebbé környezetüket és segíthessenek ahol szükséges. A vállalat alkalmazottjai például újítottak már fel és festettek ki mentőállomást Bicskén, és ahogy idén is, rendszeresen részt vesznek és adományaikkal támogatják a Walk the World sétát.
A kezdeményezés tökéletes összhangban van az Unilever nemrég indított Fenntartható Életmód Tervével, melynek egyik célkitűzése, hogy a vállalat 2020-ig több mint egy milliárd embert segítsen egészségének és életszínvonalának jobbá tételében. A világ egyik legnagyobb vállalataként, az Unilevernek érdekében és módjában is áll segíteni a fejlődő világ országaiban élőket. A legfontosabb, amiben a vállalat közreműködhet: a tiszta víz biztosítása, az általános higiénia növelése a fertőzések és betegségek megelőzésének érdekében, valamint egészséges és tápláló élelmiszerek eljuttatása.
A World Food Programról
Az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete 1945. október 16-án alakult. A szervezet 1979-ben döntött az élelmezési világnap megrendezéséről, amelyet a szervezet alapításának napján, minden évben október 16-án tartanak. Az ENSZ a világnap alkalmából minden évben más-más témát állít fókuszba.
Az élelmezési világnap bejegyzéséről az 1948-ban elfogadott Emberi Jogok Nyilatkozatában foglaltak alapján határoztak. A nyilatkozat kinyilvánítja,hogy minden személynek joga van saját maga és családja egészségének és jólétének biztosítására alkalmas életszínvonalhoz, nevezetesen élelemhez , ruházathoz, lakáshoz, orvosi gondozáshoz, valamint a szükséges szociális szolgáltatásokhoz, joga van a munkanélküliség, betegség, rokkantság, özvegység, öregség esetére szóló, valamint mindazon más esetekre szóló biztosításhoz, amikor létfenntartási eszközeit akaratától független körülmények miatt elveszíti. (Részlet az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatából – 25. cikk)
A legsúlyosabb helyezet az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági szervezete szerint Afrikában alakult ki (lásd: éhezés világtérképe). Az élelemhiány enyhítésén fáradó ENSZ nemcsak élelmiszeradagok kiosztásával kívánja orvosolni a problémát, hanem öntőző rendszerek kiépítésével, ellenállóbb növények genetikai előállításával, oktatással és más hasonló eszközökkel. Célja, hogy az Emberi Jogok Nyilatkozatában megfogalmazott elv megvalósuljon.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >