Világcégek a szégyenpadon
A Consumers International, nemzetközi fogyasztóvédelmi szervezet idén négy kategóriában osztotta ki a leggyengébb minőségű termékeknek járó díjakat .
A rossz minőségű termékek versenyében az abszolút első helyezést a japán Takeda
cég amerikai leányvállalat érte el altatóreklámjaival: a Rozerem nevű pirulát a
televízióban gyerekekkel, iskolabusszal, és iskolatáblával akarta
népszerűsíteni.
Szintén díjat kapott a Coca Cola, a cég a Consumers
International szerint a nevetségesség szintjéig fokozta marketingtevékenységét
az Amerikában forgalmazott Dasani víz kapcsán, amely valójában ugyanabból a
forrásból származik, mint a háztartási csapvíz.
A legrosszabbak listájára került a reggelizőpelyheket gyártó Kellogg's is,
amely magas zsír-, és cukortartalmú termékeit többek között rajzfilmfigurák
bevetésével reklámozza. Szégyenpadra került az idén 19 millió terméket
visszahívó Mattel játékgyár is. A vállalat nemrég elnézést kért Kínától, amiért
a gyártó részleget vádolta a mérgező festékkel színezett játékok miatt,
kiderült ugyanis, hogy a hibát az amerikai tervezők követték el.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Júliusban a zöldebb fogyasztói döntésekért kampányol az Auchan
Az Auchan Magyarország 2025-ben is csatlakozik a globális Műanyagmentes július…
Tovább olvasom >Az NKFH országos olívaolaj razziát indít az élelmiszerhamisítás visszaszorítása érdekében
A fogyasztók egészségének védelme és az élelmiszerhamisítás visszaszorítása érdekében a…
Tovább olvasom >Fiatalok az agrár-élelmezési szektorban a FAO kutatása szerint
„A fiatalok helyzete az agrár-élelmezési rendszerekben” címmel tette közzé ma az…
Tovább olvasom >