VHT: megjelent a sertéshúsok árában az áfacsökkentés hatása
Németh Antal, a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT) elnöke szerint megjelent a sertés tőkehúsok árában az áfacsökkentés hatása, de nem mindenhol egyforma mértékben.
Németh Antal kedden az M1 aktuális csatornának elmondta: a nagy kereskedelmi láncok szinte egy az egyben – vagy még az áfacsökkenés mértékét is megfejelve – csökkentették a sertés tőkehúsok fogyasztói árát.
A piacok, kisebb húsboltok közül egyesek csökkentették, mások a régi áron vagy annak közelében árulják a különböző tőkehúsokat. Összességében azonban 17-22 százalékos különbséget tapasztaltak, ami igen lényeges eltérés a korábbi árakhoz viszonyítva – mondta.
Németh Antal kitért arra is, hogy a kiskereskedelmi láncokban 20-30 százalékkal nőtt a sertéshúsforgalom, bár januárban, az ünnepek után vissza szokott esni.
A VHT elnöke csak részben ért egyet a Baromfi Terméktanács (BTT) elnökének véleményével. Csorbai Attila azt mondta, a sertéshús és a baromfifélék helyettesítő termékek, ezért nem lehet csak az egyik esetében jelentősen változtatni az áfatartalmat, mert az kedvezőtlenül hathat más ágazatokra.
Az évtizedek alatt kialakult szokásoknak nagy szerepük van: az irodában dolgozók a könnyebben emészthető húsokat, a fizikai munkát végzők a sertéshúst részesítik előnyben. A sertéshúsok ugyanakkor minőségben elérik a baromfihúsok szintjét, ma már jóval kevesebb zsírt, koleszterint tartalmaznak, ez is lehet az oka annak, hogy a fogyasztók nagyobb mennyiségben választják a sertéshúsokat – vélekedett Németh Antal. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Durva számok érkeztek: kilőtt a magyar sertésexport
Jelentős mértékben, 58 százalékkal nőtt a magyar élősertés exportja az…
Tovább olvasom >Az élő sertés kivitele 58 százalékkal nőtt
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 58 százalékkal nőtt (8,7…
Tovább olvasom >Az első negyedévben nőtt a sertésvágás a vágóhidakon
A magyarországi vágóhidakon 1 millió 160 ezer sertést vágtak le…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >