Vezet a pörkölt kávé, nő az instant 3in1 részesedése

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 10. 05. 08:00

A legkedveltebb, pörkölt valódi kávé átlagos fogyasztói ára 10 százalékkal emelkedett idén április–májusban a tavalyi hasonló periódushoz képest. A második legnagyobb forgalmú szegmens, az instant 3in1 átlagára lényegében változatlan maradt, míg az instant valódi kávé 1 százalékkal olcsóbb lett – tárta fel a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.A kávé kiskereskedelmi forgalma mennyiségben 1 százalékkal csökkent a június–májusi tizenkét hónap során az előző hasonló időszakhoz képest. Ugyanakkor értékben a 8 százalékos emelkedés azt jelenti, hogy a piac mérete meghaladja az évi 46 milliárd forintot.
A szegmensek pozícióját tekintve a változások lényege: mennyiségben a legnépszerűbb pörkölt valódi kávé piaci részesedése 3 százalékponttal csökkent egyik évről a másikra, az instant 3in1 mutatója pedig ugyanennyivel növekedett.
A kereskedelmi márkás kávék részaránya a mennyiségi eladásokból egyenletes képet mutat az elmúlt időszakban: 12 százalék idén április–májusban, ahogyan múlt évben és tavalyelőtt is.
Szembetűnik a bolttípusok piaci részesedésénél, hogy a kávénál a koncentráció nem folytatódott. A hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb üzletek részaránya június–májusban – mennyiségben – ugyanúgy 38 százalék, mint egy évvel korában. A modern bolttípusoknál a hipermarketek pozíciója valamelyest erősödött a 401–2500 négyzetméteres csatorna rovására.

A kávé szegmenseinek fogyasztói átlagára a kiskereskedelemben az elmúlt időszakban (kilogramm/forint)
Szegmens 2006. IV–V. 2007. IV–V. 2008. IV–V.
Pörkölt valódi kávé 1226 1387 1562
Instant 3in1 1875 1925 1930
Instant valódi kávé 5978 6054 6008
Instantspecialitás – kapucsínó 1686 1626 1710
Instant kávékeverék 4779 4802 4893
Instant 2in1 2288 2157 2045
Pörkölt kávékeverék 695 762 840
Forrás: Nielsen

Kapcsolódó cikkeink