Vevőt keres a Mid Europa Partners a romániai Profi számára
A Mid Europa Partners magántőke-befektetési társaság állítólag 1 milliárd euróért szeretné eladni a romániai Profi kiskereskedelmi láncot.
A cég a Citi befektetési bankot bízta meg a vevő felkutatásával – közölték a Ziarul Financiar román napilapnak a tárgyalásokhoz közel álló források.
Az üzletláncot több stratégiai szereplő is kiszemelte, köztük olyan a helyi piacon jelen lévő nemzetközi szereplők, mint az Ahold Delhaize (a Mega Image tulajdonosa), az Auchan és a Carrefour.
A napilap szerint Románia olyan lengyel kiskereskedők, mint a Biedronka, a Dino vagy a Zabka tervei között is szerepelnek.
A Profi több mint 1600 üzletből álló hálózatával az egyik legnagyobb romániai kiskereskedő, melynek forgalma tavaly elérte a 2,4 milliárd eurót.
Profi
A Profi Romániában, mind a városokban, mind a vidéki területeken gyorsan növekszik standard, kényelmi és kisvárosi üzletformátumaival.
A láncot a Mid Europa Partners 2016-ban vásárolta meg a lengyel Enterprise Investors-tól 530 millió euróért. A kiskereskedőnek akkoriban mintegy 500 szupermarketje és modern kényelmi üzlete volt Románia-szerte.
Azóta az üzlet mérete megháromszorozódott, az üzlethálózat pedig kétszeresére bővült. A Profi piaci részesedése a modern élelmiszer-kiskereskedelmi szegmensben is 8%-kal gyarapodott.
A Mid Europa Partners nem először próbálkozik a Profi eladásával. A cég állítólag 2019-ben vizsgálta az eladás lehetőségét, de akkor nem jött létre üzlet.
Az nem világos, hogy a magántőke-befektetési társaság miért akarja most eladni a Profit, de az eladás egy szélesebb körű portfólió-átalakítás része lehet.
Kapcsolódó cikkeink
NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Okos bevásárlókocsi rendszert vezetett be a Carrefour Romániában
Új digitális megoldással forradalmasítja a vásárlási élményt a Carrefour Romániában:…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Védelmet kapnak a húskészítmények elnevezései – irányt mutat az Európai Bizottság új javaslata
Újabb lépést tesz az átláthatóbb és tisztességesebb élelmiszerpiac irányába az…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >