Vevőt keres a Mid Europa Partners a romániai Profi számára
A Mid Europa Partners magántőke-befektetési társaság állítólag 1 milliárd euróért szeretné eladni a romániai Profi kiskereskedelmi láncot.
A cég a Citi befektetési bankot bízta meg a vevő felkutatásával – közölték a Ziarul Financiar román napilapnak a tárgyalásokhoz közel álló források.
Az üzletláncot több stratégiai szereplő is kiszemelte, köztük olyan a helyi piacon jelen lévő nemzetközi szereplők, mint az Ahold Delhaize (a Mega Image tulajdonosa), az Auchan és a Carrefour.
A napilap szerint Románia olyan lengyel kiskereskedők, mint a Biedronka, a Dino vagy a Zabka tervei között is szerepelnek.
A Profi több mint 1600 üzletből álló hálózatával az egyik legnagyobb romániai kiskereskedő, melynek forgalma tavaly elérte a 2,4 milliárd eurót.
Profi
A Profi Romániában, mind a városokban, mind a vidéki területeken gyorsan növekszik standard, kényelmi és kisvárosi üzletformátumaival.
A láncot a Mid Europa Partners 2016-ban vásárolta meg a lengyel Enterprise Investors-tól 530 millió euróért. A kiskereskedőnek akkoriban mintegy 500 szupermarketje és modern kényelmi üzlete volt Románia-szerte.
Azóta az üzlet mérete megháromszorozódott, az üzlethálózat pedig kétszeresére bővült. A Profi piaci részesedése a modern élelmiszer-kiskereskedelmi szegmensben is 8%-kal gyarapodott.
A Mid Europa Partners nem először próbálkozik a Profi eladásával. A cég állítólag 2019-ben vizsgálta az eladás lehetőségét, de akkor nem jött létre üzlet.
Az nem világos, hogy a magántőke-befektetési társaság miért akarja most eladni a Profit, de az eladás egy szélesebb körű portfólió-átalakítás része lehet.
Kapcsolódó cikkeink
Új márkastratégiával és szerethető figurával újít az Auchan
A 27 éves jubileum alkalmából nem csak akciókkal és nyereményjátékkal…
Tovább olvasom >Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >