Vetőmag Szövetség: az európai vetőmag ágazat élen jár a nemesítésben
Az európai vetőmag ágazat vezető szerepet tölt be a fajták nemesítésében, a nemesítésekkel és fejlesztésekkel a búzából 15 százalékkal, 22 millió tonnával sikerült növelni az éves termésmennyiséget – közölte a Vetőmag Szövetség Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VSZT) kedden az MTI-vel.
Az Európai Vetőmag Szövetség konferenciáját összefoglaló közleményében a szövetség kiemelte, hogy a következő 30 évben a világ népessége eléri a 10 milliárdot és ez a legnagyobb kihívás elé állítja a világ élelmiszerellátó rendszerét, előtérbe kerülnek a célirányos növénynemesítési és termesztési innovációk. A legnagyobb kérdés, hogy a vetőmag-előállítás hogyan tud alkalmazkodni az egyre növekvő igényekhez.
A 148 millió hektáron termő kukorica a legfontosabb élelmiszernövény a világpiacon. Ebből az európai országok 26 millió hektáron termesztenek. Az európai kukorica vetőmagpiac értéke 1,6 milliárd eurót tesz ki. A jövő legfontosabb célja ezen a területen a hozamjavulás, amely szélsőségesebb körülmények között is fejlődőképes, a betegségeknek és kórokozóknak jobban ellenálló fajtákkal érhető el.
A rizs után a harmadik legfontosabb élelmiszernövény a búza, amely 24 millió hektáron terem Európában. Az Európai Vetőmag Szövetség adatai szerint itt jelenleg évente 0,5 százalékos hozamnövekedést érnek el a gazdálkodók a folyamatosan fejlesztett fajtákkal.
Magyarországon mintegy 130 ezer hektáron zajlik vetőmag előállítás, az exportorientált piac éves forgalma 100 milliárd forintot tesz ki.
A Nemzetközi Vetőmag Szövetség (ISF) jövőre Budapesten rendezi a világkongresszusát május 22-24. között – jegyezte meg a szövetség. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Komplex támogatási program segíti a ragadós száj- és körömfájás sújtotta állattartó telepeket
Komplex támogatási program kidolgozásával segíti az Agrárminisztérium a ragadós száj-…
Tovább olvasom >Agrometeorológia: csapadékra várnak a növények
Az elmúlt egy hét csapadékszegény időjárása nem tett jót a…
Tovább olvasom >Növényvédő szerek alkalmazhatósága a különböző kukorica kultúrákban
A növényvédő szerek kiválasztásakor kiemelt jelentőséggel bír, hogy az adott…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >