Veszélyes összetevőktől mentes testkozmetika
Folyamatosan folyik a kutatás és termékfejlesztés, hiszen a környezetünk változik, és az emberi szervezet toleranciájának vannak határai, amit a környezeti ártalmak egyre erősebben és kíméletlenül támadnak. Így szükség van legnagyobb szervünk, a bőrünk ápolására és védelmére, kezdve a mosó- és mosogatószer vagy szappan használatától a bőrápoló és védő anyagok használatáig. A gyártók rengeteg innovatív készítményt kínálnak, melyek nem nélkülözik a szükséges luxust sem.
A parabénmentes termékek piacán az elmúlt két évben lassú, de folyamatos növekedés tapasztalható mind mennyiségben, mind értékben. Ezt leginkább a tudatos vásárlási szokások térhódítása segíti. A vásárlók jobban megnézik a termékek címkéit, ellenőrzik az összetevőket, és tudatosan kerülik a mesterséges származékokat. Emellett többen egészségügyi problémák miatt találnak a termékekre, mivel a kémiai úton előállított természetazonos illat-, töltő- és egyéb anyagok erősen allergén reakciókat válthatnak ki.
Biodinamikus szemlélet
A Dr. Hauschka és Sonett termékekben maga a növény jelenik meg (nem pedig egy alkotórészének a kémiailag előállított molekulája), oly módon, hogy a növény életerejét tiszteletben tartva termesztik, dolgozzák fel és elegyítik a termékekben.
– A szezonalitás a mi termékeinknél is jellemző, sokan szívesen ajándékoznak karácsony tájékán egy-egy különleges ápoló hatású krémet, testápolót vagy folyékony szappant. Egyre erősebb az elektronikus kereskedelem, a fogyasztók szívesen vásárolnak már ismert termékeket kényelmesen, az íróasztaluk mögül. A házhozszállítást szintén az irodába kérik, így nem kell munkaidő után erre külön időt fordítani. Érdekes, hogy a kis méretben csomagolt termékeket (kivéve a próbaméretet) nem keresik a piacon. A reptereken kézi poggyászban hordozható méret (cabin size) sem keresett a piacon. A szappan és mosogatószer termékeinknél is a nagyobb
(1-2 l), de nem az óriási (15–20 l) méret a kedvelt – ez tűnik gazdaságosnak a háztartások számára, méret és ár-érték vonatkozásában. Nemrég megjelent a Sonett külön „Szenzitív” termékcsaládja, amely nagy segítséget nyújt az allergiások számára. Külön habszappant fejlesztettek ki a nagyon érzékeny bőrű gyermekek számára – ismerteti Gulyás Judit, a Natura-Sophia Kft.
ügyvezető igazgatója.
A Dr. Hauschka nemrég vitte piacra az éjszakai szérumát, amely a bőr éjszakai megújulásának, regenerálódásának ad ösztönző, támogató erőket. A növekvő egyedi igények kielégítésére a WALA-nál (a Dr. Hauschka gyártója) óriási erőkkel kísérleteznek ki újabb és újabb színező, dekorkozmetikumokat is, hiszen egyre többen szeretnének teljesen természetes anyagokból készült termékeket használni. A megnövekedett igény részben abból adódik, hogy a hölgyek érzik, hogy a kemikáliák a szemtájékon viszketést és egyéb bőrreakciót váltanak ki. Tudják, hogy az ajkakon használatos rúzs vagy ajakápoló összetevői ivás vagy étkezés során közvetlenül a belső szervekbe jutnak.
– Folyamatosan hirdetünk promóciókat, például egy termék vásárlásához ajándékba próbaméretű egyéb terméket adunk, vagy speciális, kedvezőbb méretű kiszerelésben jelenik meg egy-egy kedvenc termék. Nem hiszünk az „akciózás” hitelességében! Célunk a termékek korrekt megismertetése és annak bemutatása, hogyan segítik az emberek mindennapjait és egyben Földünk egészségét! Ezt különböző csatornákon tesszük, leginkább a költségvetésünkből kigazdálkodható, nem túl drága médiaeszközökön keresztül. Fontos, hogy a megjelenéseink ne csak üres ígéretként hangozzanak. Ebben is próbálunk mások lenni, mint ahogy a termékeink sem átlagosak – hangsúlyozza
Gulyás Judit.
Magas minőség elérhető áron
A Superio Kft. által forgalmazott lengyel Ziaja kozmetikai termékek jelentős része is parabénmentes, azonban csak mostanában kezdték el ezt a termékjellemzőt is kiemelni.
– Úgy látjuk, a fogyasztói magatartás változik, és sokan döntenek egy termék mellett, ha az összetevők tekintetében valami pozitívumot látnak, azaz valamilyen károsnak vélt összetevő hiányát. Nyilvánvalóan a natúrkozmetikumok esetében azok már teljesítik az ilyen típusú elvárásokat, ezért az általunk forgalmazott SLS-, SLES-, parabén- és alkoholmentes Equilibra-termékeket is pozitívan fogadták a partnereink, vásárlóink, akik továbbra is elsősorban drogériákban, illetve „zöldre” szakosodott boltokban vásárolnak, elfogadva a termékek magasabb árfekvését – ismerteti tapasztalataikat Kossár Tímea a Superio Kft. képviseletében.
Bár egyre nagyobb az igény a natúrkozmetikai termékek iránt, arányaiban még mindig viszonylag kisebb forgalmat képviselnek, mint hagyományos társaik. Az idén a boltok polcaira került magas aloe verát tartalmazó Equilibra natúrkozmetikai termékek több kategóriában is (fürdés, testápolás, tisztálkodás) tudnak megoldást kínálni a vásárlónak.
– Úgy gondoljuk, a tudatos választás egy többlépcsős folyamat, először valaki vesz egy alumíniummentes deót, aztán SLS- és SLES-mentes tusfürdőre vált, majd a kézmosáshoz is natúr aloe vera tartalmú szappant használ. Az Equilibra márkát elsősorban PR-megjelenésekkel támogatjuk, mert úgy látjuk, még továbbra is szükséges a fogyasztók edukálása, hogy megértsék, mit is jelent, és miért fontos, ha egy termék mentes bizonyos összetevőktől – hangsúlyozza Kossár Tímea.
Minősített natúrkozmetikum
A Töpfer több mint 70 éves tapasztalatával mindig is arra törekedett, hogy a babák és a mamák számára az elérhető legjobb minőségű kozmetikumokat alkossa meg. A Töpfer-termékek szülőhazája a német Alpok, ahol a natúrkozmetikumok ma is a természet közelségében, de a legmodernebb eszközök felhasználásával készülnek. A Töpfer minőségre irányuló elköteleződését az 1989-es biominősítés, majd a 2003-as Demeter, végül a 2007-től folyamatosan, minden évben megújított, a legszigorúbb feltételeket támasztó német BDIH minősítés elnyerése is jól mutatja.
Az internet megjelenésével az anyukák még alaposabban tájékozódhatnak arról, milyen termékeket érdemes beszerezniük gyermekeik számára, az információáradat azonban sokakat el is bizonytalanít.
– Ezért mi is azon dolgozunk, hogy a Töpfer natúrkozmetikumok csomagolásán feltüntessük azokat a tanúsítványokat, amelyek hivatalosan is alátámasztják az összetevők között megjelenő bioolajok és egyéb természetes anyagok származását és a kezelés során alkalmazott gondos eljárásokat. A hatóanyagoknál ma már nem is kérdés bizonyos összetevők kiszűrése. Az újabb és újabb felmerülő nemkívánatos összetevőket már régóta nem tartalmazzák termékeink – emeli ki Nagy Dávid, a Trend-Direkt Kft. kereskedelmi igazgatója.
A gyártó olyan régóta bevált alapanyagokkal dolgozik, mint a biojojobaolaj, a bioolívaolaj, vagy a biobúzakorpa, és természetesen számos más értékes összetevő. A Töpfer termékfejlesztései elsősorban a szülők visszajelzései mentén alakulnak. Így született meg korábban a Mamacare termékcsalád, illetve így kerül hamarosan a polcokra a nagyobb gyerekek bőrének igényeihez igazított Kidscare termékcsalád. A vásárlók jellemzően a drogériákban vásárolnak, de szeretnék, ha a Töpfer-termékek minél szélesebb körben elérhetők lennének. Ezért jelenleg a Tesco áruházakban találhatóak meg a Babacare és Mamacare natúrkozmetikumok.
Az anyukákkal való interaktív kommunikáció elsődleges pillére a Töpfer Magyarország márkaépítésének, hiszen az a fajta törődés, amelyet termékeiken keresztül megadnak az anyukáknak, fontos, hogy a velük való kommunikációban is megjelenjen.
– A Facebook-oldalunkon számos kérdésre 24 órán belül megadjuk a választ, illetve a termékekben található összetevők kapcsán is számos hasznos információt juttatunk el az érdeklődőknek. Természetesen rendszeresen vannak nyereményjátékaink is, ahol a szerencsés anyukák termékajándékot nyerhetnek. Nagy örömünkre szolgál, hogy a Centrál Médiacsoporttal megvalósított terméktesztelésünk hatalmas sikert hozott, így közel 100 háztartásból igazolták vissza, amit mi már régóta tudunk, hogy termékeink a legmagasabb minőséget képviselik, és az anyukák számára könnyű kezelhetőséget biztosítanak – mondja Nagy Dávid.
Az őszi időszakban a konferencia-jelenlétre fókuszálnak, hogy az édesanyák és a védőnők számára a személyes kipróbálás lehetőségét minél szélesebb körben biztosítsák, valamint természetesen tovább dolgoznak azon, hogy minél több értékesítési ponton elérhetők legyenek a Töpfer natúrkozmetikumai.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 184 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Csökkent az ipari termelés Magyarországon: a német függés mérséklését sürgeti az NGM
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb, naptárhatástól megtisztított adatai szerint…
Tovább olvasom >NGM: Fogyasztóvédelmi Tanács ülés a fogyasztói jogok védelme és a hazai fogyasztóvédelmi intézményrendszer hatékonysága érdekében
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) rendezte meg az év…
Tovább olvasom >