Veszélyben a saját márkás termékek
Európában évről évre 0,6%-kal csökken a saját márkás termékek piaci részesedése. Erre a tényre mutat rá az IRI piacelemző cég legfrissebb tanulmánya, melyből az is kiderül, hogy a saját márkák Angliában a legerősebbek, ahol az eladások 51,8%-át teszik ki, bár értékben 0,4%-kal visszaestek. Németországban is hasonló a helyzet, hiába vezetnek 50,9%-kal a saját márkás termékek az eladott egységek tekintetében, értéknövekedést nem tudnak elérni, sőt, az elmúlt évben 0,8%-os csökkenés volt tapasztalható. A spanyolok kifejezetten előnyben részesítik a hazai termékeiket, még ha drágábbak is, a saját márkás termékekkel szemben. Olaszországban valamivel jobb a helyzet, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a helyi láncok jelentős forrásokat fektettek a prémium kategóriás, saját márkás termékek fejlesztésébe.
Tim Eales, az IRI stratégiai igazgatója hozzátette:
– Egyszerűen túl sok márka van a piacon, a vásárlók nehezen választanak, és ennek a túlkínálatnak a leggyakoribb áldozata a saját márkás termék. A kereskedőknek jobban oda kell figyelni, hogy mire helyezik a fókuszt, mik a vásárlók igényei, milyen választékot tesznek a polcaikra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >