Veszélyben a saját márkás termékek
Európában évről évre 0,6%-kal csökken a saját márkás termékek piaci részesedése. Erre a tényre mutat rá az IRI piacelemző cég legfrissebb tanulmánya, melyből az is kiderül, hogy a saját márkák Angliában a legerősebbek, ahol az eladások 51,8%-át teszik ki, bár értékben 0,4%-kal visszaestek. Németországban is hasonló a helyzet, hiába vezetnek 50,9%-kal a saját márkás termékek az eladott egységek tekintetében, értéknövekedést nem tudnak elérni, sőt, az elmúlt évben 0,8%-os csökkenés volt tapasztalható. A spanyolok kifejezetten előnyben részesítik a hazai termékeiket, még ha drágábbak is, a saját márkás termékekkel szemben. Olaszországban valamivel jobb a helyzet, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a helyi láncok jelentős forrásokat fektettek a prémium kategóriás, saját márkás termékek fejlesztésébe.
Tim Eales, az IRI stratégiai igazgatója hozzátette:
– Egyszerűen túl sok márka van a piacon, a vásárlók nehezen választanak, és ennek a túlkínálatnak a leggyakoribb áldozata a saját márkás termék. A kereskedőknek jobban oda kell figyelni, hogy mire helyezik a fókuszt, mik a vásárlók igényei, milyen választékot tesznek a polcaikra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Húsvétkor indul a szabadtéri szezon a játékpiacon
A kisgyermekes családokban az ajándékozás továbbra is a húsvét meghatározó…
Tovább olvasom >Közel 5%-os forgalombővülést ért el tavaly a SPAR Magyarország
Összesen 1111,6 milliárd forint forgalmat ért el 2024-ben a SPAR…
Tovább olvasom >Sok a húsvéti újdonság a Lidl-nél
A Lidl Magyarország idén húsvétkor is bő kínálattal és kedvező…
Tovább olvasom >